ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Středa Listopad 27 19:05:43 CET 2002

On Wed, Nov 27, 2002 at 12:22:05PM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:
> 	Se zacatkem souhlasim, s tim zbytkem - muzete byt konkretnejsi? At
> menim poradi HW jak chci, vzdy jsem to schopen rici, co mate presne na
> mysli, nejak nechapu...:-0
Popisujem situaciu, ked jadro sa nachadza niekde, je to teoreticky pristupne,
ale lilo o tom nevie (zabudol si restartovat lilo, menil poradie diskov, atd).
V takomto pripade s lilom nespravis ani krok, s grubom v pohode.

> 	No zrovna ext3 dle dokumentace nikoliv, coz je myslim skoda... na
> druhou stranu tu mame kompatibilitu, takze by se zurnal poskodit
> nemel...(ext2), ale o soft-raid-1 jsem se nedocetl, opravdu nemam zajem
> o rozpadani disku...:-)
Dokumentaciu som necital, ale pouzivam ho aj na raid1 aj na ext3 na niekolko
tuctoch masin. Staci?

> 	Ano, nabootuju jadro, ktere pro dnesni HW casto znamena, ze jeho
> velikost je bud v pameti radove MB a nebo ho mam modularni a pokud jsem
> si nenainstaloval patricne moduly pred touto neprijemnou udalosti, pak
> je mi to stejne na kocku...
Hovorim o inom pripade, vid vyssie. Lilu musis konfiguraciu povedat VOPRED,
teda ktore jadra je mozne pouzivat a predpoklada nemennu konfiguraciu poradia
diskov. Grub tymito neduhmi netrpi.

> 	Jinymi slovy, vyhodu Gruba ocenuji, ale porad nevidim jedinny, ktery by
> predcil nebo alepson dohonil rescue mod napr. instalacek RHL,
Hned jeden: server nema ani flopinu ani cdromku, co spravis?

> a rescue mod + chroot mi ze stroje de-facto udela plnohodnotny single
> user rezim, dosahnete tohoto s GRUBem a jadrem, ve kterem zapomenete
> neco built-in kompilovat nebo autoprobe nezabere?
O tomto nikto nehovoril (aspon ja nie). Ide o to, ze ked mas lilo, nestaci mat
spravne jadro ale aj lilo musi nan byt prisposobene. V grube to staci.

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                 FoNet, spol. s r. o.
Bye,

Microsoft and Apple make the easy things very easy and the hard things impossible.
*BSD and Linux make the easy things challenging and the hard things difficult but possible.