Linux cluster

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Listopad 28 13:06:32 CET 2002

Michal Krause wrote:
: On 28/11/2002, Stanislav Meduna wrote:
:
: > > Mozete pouzit NFS, AFS
: >
: > AFS nepoznam, ale ako mi v tom konkretne pomoze NFS? Ja potrebujem mat
: > tie data na dvoch miestach a potvrdit transakciu az vtedy, ked na
: > oboch miestach bezpecne su. A samozrejme rozumne reagovat na vypadok
: > a po nabehu tie data znovu zosynchronizovat. Opravte ma ak sa mylim,
: > ale take open source riesenie mail servera nepoznam.
:
: Co treba pouzit http://nst.dsi.a-star.edu.sg/mcsa/hyperscsi/ a dva
: sitove exportovane disky spojit do softwaroveho RAIDu? V pripade havarie
: by pak jeden ci druhy server mohl pouzivat namisto celeho RAIDu svuj
: mistni disk a po rozbehnuti by se data na obou discich opet
: sesynchronizovala. Je to bohapusta teorie, okamzity napad, ale treba by
: to slo, ne?

	Tady je nekolik problemu - je treba resit "split-brain"
(cili kdyz se rozpadne spojeni mezi dvema stroji v tom klastru, tak aby
si kazdy z nich nemyslel, ze jen on ma ted aktualni data). No a pak
je problem ten, ze kdyz takovyto RAID nabiha, tak synchronizace trva
dost dlouho a zere strasne moc site. Trochu se tohle snazi resit
ENBD. Dalsi moznosti jsou NBD nebo iSCSI.

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|