vypalovani z IDE

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Pátek Říjen 4 08:07:37 CEST 2002

> Zdravim.

Taktez zdravim

> Protoze se mi stale nedari abych videl v X-cd-roast CD-rom ani kdyz jsem do lila pridaval ty radky append="hdc=ide-scsi hdd=ide-scsi"  a nebo jenom append="hdc=ide-scsi", chtel bych se zeptat, jestli treba neexistuje nejaky klikaci program na vypalovani z CD na CD, ktery by tedy vypaloval i z IDE CD-rom, kdyz to jde ve windowsech. Linux me bavi, tim jak je tvarny a jiny, ale kdyz mi neco nejde moc dlouho, tak me to otravi. Zkousim pouzivat Mandrake 9.0 a pro spousteni s win NT 4.0 pouzivam lilo. Diky za kazdou radu.

Mala ukazka te tvarnosti -- vypali kopii cd z /dev/hdc na vypalovacku
s cislem 0,0,0:

# cat /dev/hdc | cdrecord dev=0,0,0 -

Ale zpatky k tomu ide-cd: ne, zadny takovy program neexistuje a ani
existovat nebude, protoze kdo by se psal s takovym programem, kdyz
vsichni vypaluji pres cdrecord? Ale to ze vam nejde ta scsi emulace,
je samo o sobe problemem. Nejake otazky:

Spustil jste lilo?
Mate nacteny moduly ide-scsi, sg, sr_mod (lsmod)?
Vidi ji alespon cdrecord (cdrecord -scanbus)?
Zkouel jste jiny ,,klikaci`` program (treba gcombust)?
Mate v jadre scsi emulaci (ale pokud je to jadro od mdk, tak by tam
byt mela)?

To by mohlo pro zacatek stacit.

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>
"War is Peace, Freedom is Slavery, Ignorance is Strength"