RedHat 8.0 - druhe prvni dojmy

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Pondělí Říjen 7 13:11:54 CEST 2002

On Po, 2002-10-07 at 12:56, Petr Stehlik wrote:

> amatersky dotaz: jak se v redhatu 8 rekne "chci mc". Normalne bych rekl
> apt-get install mc, a mel bych mc, ale v RH jsem akorat spustil nejaky
> mysovaci soft, co zhruba umoznoval vybrat si jestli chci vyvojarske
> nastroje, nebo kancelarske, nebo graficke - ale jak rychle najit a
> nainstalovat 'mc' - na to jsem neprisel (a dokumentaci necetl).

( no, pri zkouseni nove distribuce, na kterou nejste zvykly, by
to mozna bylo uzitecne; vzpominam si, ze jsem se s debianem
prvne taky docela zapotil :)

> Co je u RH8 obdoba apt-get install mc, pripadne urpmi mc?

a) pri instalaci: mate moznost zaskrtnout (az dole)
   "vyber jednotlivych baliku"
   a pak vam naskoci seznam bud hierarchicky nebo
   abecedni a tam si mc zaskrtnete (zavislosti doresi)

b) po instalaci: namontujete si prislusne cd/sit.disk/...
   zadate rpm -hvi mc-....rpm a on to nainstaluje, nebo vam vynada
   kvuli zavislostem, takze pridate ty zavisle veci

Nevim, zda ted v 8.0 uz existuje neco pohodlnejsiho (= se zavislostmi),
nepatral jsem po tom (uz proto, ze 8.0 budu instalovat prvne asi
az dnes).

ivo