ceske titulky v mplayeru

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Úterý Říjen 8 09:32:57 CEST 2002

Mplayer lze zkompilovat se dvema ruznymi a navzajem se vylucujicimi
podporami titulku.

1) stary format titulku - to je to, co se stahuje z jejich webu pro
iso-8859-2. Nelze menit velikost titulku, nelze vybirat font (tedy pokud
si nevyrobite ten jeho format), nelze prekodovavat titulky (protoze je
mate v iso-8859-2 a ne v unicode).

2) podpora freetype - mplayer pouzije libovolne jemu predhozene ttf (nebo
pfb, ale to jsem nezkousel). Lze libovolne menit velikost. Pokud je font
kodovany v unicode (coz v 99.9% pripadu u ttf plati), tak muzete prehravat
filmy napr. s volbou -subcp WINDOWS-1250 pro titulky ve windowsim kodovani
bez nutnosti prekodovavani.

Nevim jaky mplayer je v Mandrake, ja si vzdycky kompiluju nejnovejsi
verzi. Pokud ale pouziva jeste stale podporu 1), velmi bych uvazoval o
upgrade nebo rekompilaci.

-- Honza Houstek