par problemu s RedHat 8

Jiří Václavovič jvaclavovic na kerio.com
Úterý Říjen 8 11:07:54 CEST 2002

zdravim,
nedockave jsem si nainstaloval redhat 8.0, vetsinu problemu tehle
distribuce vyresil, ale jsou veci se kterymi si nevim rady:

1) jak donutit gvim, aby psal cesky? :set encoding=utf-8 neni to prave
orechove :(

2) podarilo se nekomu vyresit to, ze gnome-terminal, nautilus a mozna i
jine gnome programy odmitaji na vstupu nektere ceske znaky? jestli to
nezvladne ani gimp (zatim jsem nezkousel) tak me nadseni z utf-8 rychle
opadne :) treba OOo programy funguji dobre.

3) neslo mi zapnout dma u dvd mechaniky, nakonec se mi to povedlo az
kdyz jsem u ni zapnul scsi emulaci. v news linux.redhat jsem dneska
nasel stejne reseni - vi nekdo proc to tak je?

4) stahnul jsem si drivery z nvidia.com a nefunguje mi rpm --rebuild -
rpm tvrdi ze tenhle parametr nezna, zmenilo se neco? jinak z *.tgz
souboru se to prelozilo v pohode a drivery fungujou.

5) co pouzivate pro prehraveni dvd? nove xine tvrdi, ze nehodla
prehravat kodovane dvd (proc proboha, to dvd je moje, snad si ho mohu
prehrat kde chci) - starsi verze funguje, ale vytaci me tim ze ve
fullscreen rezimu nejde jednoduse pozastavit prehravani a pak zase
spustit. stejny problem ma i ogle. mplayer sice tuhle moznost ma,
zastrcenou v kontextovem menu, ale kdyz ji pouziju, mam hodne problemu
se vratit zpatky do x window, mplayer uplne zamrzne. navic neumi dvd
navigaci

6) po instalaci nvidia driveru jsem chtel vyzkouset quake3 (zaroven s
rh8 jsem si poridil geforce ;-), ale ten se odmita spustit s tim ze
chybi default.cfg soubor... v dokumentaci jsem nic nenasel, nevi nekdo
kde ma byt a co v nem ma byt? pripadne nasel by se nekdo kdo by mi ho
poslal?

diky za odpovedi

--
Jiri Vaclavovic