Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distrib ucich apod.

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Středa Říjen 23 09:38:34 CEST 2002

Myslím že jsi tak otochu mimo mísu, protože ty obchody by Red Hat
klidně dál prodávaly, kdyby mohly, a třeba i pod jiným názvem. Jenomže
ono nejde jenom o název - v diskusi padlo že by bylo nutno nahradit
(nelze jednoduše smazat) loga Red Hatu a atd. V tom je ten vtip, a
obchody si prostě řekly že tohle se jim nevyplatí.

Co se týka otázky Red Hat vs. Debian, tak mezi těmi distribucemi je
jeden podstatný rozdíl. Zatímco Red Hat je distribuce vytvářená
firmou (která počítá se ziskem), tak Debian je vytvářen dobrovolníky
(kteří s finančním ziskem nepočítají). Čili myslím že Debianu podobný
vývoj jako u Red Hatu nehrozí.

A co s tím má společného že Debian nenajdete ve velké firmě (i když si
myslím že to není pravda), to mi vůbec není jasné. To totiž o kvalitě
distribuce a přístupu k uživatelům v podstatě nic neříká.

Tomáš