Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distribucich apod.

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Říjen 23 16:04:00 CEST 2002

"Radek Vybiral" <Radek.Vybiral na vsb.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.21.0210231443470.13097-100000 na rih.brailcom.xx...

> Chtel bych timto verejne Stanu Medunu pozadat, aby si ty podminky precetl
> poradne.

IF YOU MAKE A COMMERCIAL REDISTRIBUTION OF THE SOFTWARE
...[podmienky ktore neprichadzaju do uvahy] ...
THEN YOU MUST MODIFY THE FILES IDENTIFIED AS REDHAT-LOGOS
AND ANACONDA-IMAGES

> Ono tam totiz NIKDE neni, ze si to nemuzu zmenit a vypalit a prodavat, ale
> je tam napsano, ze se to NEMUZE jmenovat RedHat!!!!

Samozrejme ze si to mozem zmenit, vypalit a predavat. Nemozem
si to ale od nikoho kupit _nezmenene_, co je zhodou okolnosti
sposob, akym som doteraz RH ziskaval (aspon teda po tom,
co som pre nich prestal robit a prestali mi ho posielat oni sami :-)).

Inymi slovami, kladie sa tu umela prekazka ziskaniu tej distribucie -
aby ju mohol niekto predavat, _musi_ ju zmenit. Ze musi zmenit
meno je mi srdecne jedno, vadi mi nutnost zmeny dat. To odstrihne
vela distribucnych kanalov, pracujucich s minimalnym ziskom a teda
vyhodnych pre pouzivatela. Opakujem, je to ich vysostne pravo,
ale je zase mojim pravom si o tom mysliet svoje.

> Nemam rad lidi, co delaji ukvapene zavery...

Nemam rad ludi, co si neprecitaju argumenty druhej strany,
kym zareaguju (nic v zlom :-)).

A zrovna kroky RH mam myslim urcite moralne pravo komentovat,
pretoze som tejto distribucii pred casom venoval vela hodin
svojho casu.

Zdravi
--
                                                                        Stano