Apache 1.3 + CSacek

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Neděle Říjen 27 13:39:47 CET 2002

> Asi jste nepochopil, co se píše v příspěvku, na který odpovídáte. Pokusím
> se vám to převyprávět: než dávat 'AddDefaultCharset off' a cpát do každého
> dokumentu <meta http-equiv=...> (a zcela spolehlivě na něj někde
zapomenout),
> je lepší nastavit přímo ten AddDefaultCharset na správnou hodnotu. Tag
simulovat
> v odpovědi hlavičku 'xxx: yyy', pokud nemáte možnost ji poslat. Máte-li tu
> možnost, je lepší ji využít, než používat komplikované náhradní řešení.
> To je věc, která jde naprosto mimo jakýkoli CSacek, o kterém v příspěvku
> [...]

Mam temnou obavu, ze obsah toho vlakna je pomerne evidentni uz ze subjectu.
Je sice fajn nacpat do hlavicek defaultni znakovou sadu (kterou tam pak
apache bude cpat bez ohledu na to, v jake sade je stranka skutecne napsana).
Nicmene existuji situace, kdy nejste schopen zarucit, aby vsechny stranky
byly k takto vybranem kodu. Je to sice smutne, ale je to tak, typicky pri
komercnim webhostingu. Nastavit si apache na jednoucelovem webserveru takhle
je proste fajn.. ale neni to vselek.
Timto zpusobem je snadne dostat se do problemu; tezko presvedcite autory
stranek, aby zmenili sve zvyky - pro ne je jednodussi vymenit vas a bez
zkrupuli to udelaji. Reseni problemu se znakovou sadou je imho beh na hodne
dlouho vzdalenost, zvlastne v heterogennim prostredi. Zadna genialni
direktiva ani narizeni problem neresi. To jsem chtel rict - spolecne s tim,
ze je pomerne unavujici cist podobne vlakno jednou za dva tydny. Nic vic,
nic min.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz