Letni a zimni cas

Úterý Říjen 29 13:49:31 CET 2002

Pavel Kankovsky wrote:
> Dobre, uznavam, ze by se tomu melo rikat UTC.
>
> Ovsem mluvit o rozdilu mezi GMT a UTC dost dobre nelze, kdyz GMT zaniklo
> s nastupem UT/UTC a jakekoli pouziti teto zkratky v dnesni dobe je jen
> hovorove oznaceni UTC. :)

	Tak s tim nesouhlasim, protoze:

a) nevim nic o tom, ze by GMT zanikl - kdy z jakeho duvodu byl odpiskan?
b) UTC je 'idealni' cas
c) UTC se nevyrovna s vykyvy nebeske kinematiky - zeme vs. cela soustava
(rotace, natoceni osy atd.) - bohuzel Newtonuv zakon plati vice nez dobre...
d) UTC neni astronomicky cas, ktery je silne treba
e) UTC je standard Internetu, nikoli astronomie
f) UTC cas je cas od casu upravovan na zaklade astronomie, to by se s
casem delat nemelo...:-)

	Mohu se mylit a pustil jsem se na pomerne tenky led, nicmene jako
urcitou bernou minci je mozno vzit poznamku prekladatele Ing. Jiriho
Veselskeho ke knize Jeffrey Richter: Advanced Windows vydanou v roce
1997 v Microsoft Pressu (str. 430). Bohuzel nejaka astronomicka skripta
ted po ruce nemam, nicmene tam by pro zmenu o UTC nebylo ani zbla...:-)

> Jinak samozrejme nejsystemovejsi by bylo mit hodiny v TAI, protoze tam
> nejsou zmatky s prestupnymi sekundami. :)

	Copak to je TAI? To zase nic nerika mne....