your mail

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Čtvrtek Říjen 31 11:58:33 CET 2002

MKZ> Nelíbí jen zčásti, protože utíkáme od tématu, ale víceméně nelze než
MKZ> souhlasit. Co mě osobně trápí, že manuály jsou PŘÍLIŠ rozsáhlé a člověk je
MKZ> utopený ve spoustě balastu, který snad nikdy nepoužije. Kdyby laici měli
MKZ> manuály jasné a stručné se základními tématy a PŘÍKLADY, neptali by se. A
MKZ> pak by se dříve zmiňované man man, man mount, man něco dalo pochopit.

S tim nesouhlasim. Kdyz se podivate po webu (treba www.linuxdoc.org),
tak zjistite ze neni jediny druh manualu. To jak jsou manualove
stranky udelane je predurcuje k pouzivani uzivateli, kteri vi co
delaji a co hledaji. Proste heslo a vetsinou kratky popis voleb. Bez
prikladu, proste sucha fakta.

Howto, to je dalsi uroven. Take sucha fakta, ale vetsinou s priklady a
nejakymi technickymi detaily o tom "jak je to vlastne udelane."
Dle meho nazoru vetsinou idealni pomer informacni hodnota/rozsah.

Potom samozrejme existuji prirucky "guides" popisujici tema vice do
hloubky, casto s priklady. Nekdy jsou oznacene jako "beginners guide"
coz je jeste polopatictejsi.

A zapomenout bychom nemeli ani na FAQ, ze.

Samozrejme, kdyz jsem zacinal s Linuxem cca dva az tri roky zpet (v
dobe RedHatu 6.x), tak jsem byl taky zmateny a hledal jsem na spatnych
mistech. Casem se mi osvedcil zhruba nasledujici postup:

(2) Howto
(3) Guide
(4) Primo daneho projektu
(5) konference

Cili dokumentace je v 99% pripadu habadej (a to i pro laiky), a to i s
priklady. Staci jenom hledat.

Tomas