Apache + Cestina

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Úterý Září 3 19:34:30 CEST 2002

> A proc k tomu potrebujou modul na prekodovani cestiny?  Kdyz staci
> specifikovat text/html; charset=utf-8 jako content-type a browser se
> prispusobi sam, vcetne posilani dat do formularu.  Toto rozhodne funguje v
> Mozille, Galleonu, IE 5.x a vyse, jine browsery nemam k dispozici.

Jo aha, vsechny browsery samy podporuji v pohode Unicode, to je mi novinka
(ano, nova mozila, IE a spol ano, ale jsou i jine a stale hojne rozsirene
...)

Dalsi vec, pokud budu pouzivat ruzna kodovani, jak to browseru sdelim? Je
velmi vhodne, aby do HTTP hlavicky apache neco napsal (treba implicitne
iso-8859-2), jinak to muze zpusobit jiste bezpecnostni potize. A modul,
ktery by precetl METU a podle toho nastavil Content-Type bohuzel neznam
(necham si rad doporucit), takze mi nezbyva, nez to zurive psat do
.htaccess a chtit po Apachovi, aby je stejne zurive hledal a cetl, coz
brzdi ten server asi stejne, jako kdyz to bude prekodovavat.

> Jestli vam nevadi, ze mate v systemu element, ktery muze zpusobovat
> nedefinovatelne chovani (napr. blbe funguje disposition: attachment ci
> jak se to jmenuje)...

Nepopiram, ze kdyz to jde bez toho, tak to je lepsi. Problemy, ktere
popisujete, bych povazoval za malo vyznamne, navic se jim lze vyhnout.

-- Honza Houstek