Apache + Cestina

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Úterý Září 3 20:02:35 CEST 2002

Jan Houstek <housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz> writes:

> Jo aha, vsechny browsery samy podporuji v pohode Unicode, to je mi novinka
> (ano, nova mozila, IE a spol ano, ale jsou i jine a stale hojne rozsirene
> ...)

Proc ten cynismus?  Ja psal ve kterych browserech to mam vyzkouseno a kdyz
uz chce nekdo psat stranky v Unicode, tak se holt musi smirit s tim, ze to
nepojede ve starsich browserech...

> Dalsi vec, pokud budu pouzivat ruzna kodovani, jak to browseru sdelim? Je
> velmi vhodne, aby do HTTP hlavicky apache neco napsal (treba implicitne
> iso-8859-2), jinak to muze zpusobit jiste bezpecnostni potize. A modul,
> ktery by precetl METU a podle toho nastavil Content-Type bohuzel neznam
> (necham si rad doporucit), takze mi nezbyva, nez to zurive psat do
> .htaccess a chtit po Apachovi, aby je stejne zurive hledal a cetl, coz
> brzdi ten server asi stejne, jako kdyz to bude prekodovavat.

Vy v jednom webu pouzivate vice kodovani?  Pokud ne, tak zapsani direktivy
do httpd.conf k VirtualHostu, ktery se parsuje jenom jednou, rozhodne
nevyrabi takovy overhead jako prekodovani cele stranky.  Nebudte demagogem;)

> Nepopiram, ze kdyz to jde bez toho, tak to je lepsi. Problemy, ktere
> popisujete, bych povazoval za malo vyznamne, navic se jim lze vyhnout.
No...  az stravite nekolik dni tim, ze budete zkoumat, proc ze to vlastne
nefunguje, az nakonec zjistite, ze se musi vypnout mod_csacek, neposilat z
PHP session_start a pak to teprve jakztakz uspokojive funguje...  tak mozna
zmenite nazor, do te doby si klidne pouzivejte moduly na prekodovani
cestiny, je to vase volba...

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6