co nainstalovat a cim pripojit starou masinu k novy?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pátek Září 6 07:57:46 CEST 2002

On Thu, 5 Sep 2002 18:56:33 +0000 (UTC), Michal Kubecek wrote:

: Když jsem s linuxem začínal, měl jsem 386DX40 s 8MB paměti a xfree86
: mi na tom chodily (používal jsem fvwm).

No to aj ja. Lenze to boli a) podstatne starsie Xfree,
b) aj starsie jadro, ktore bolo o nieco menej hladne,
c) rozlisenie obrazovky bolo 800x600 pri 256 farbach,
co je predsa len menej narocne tak na pamat, ako aj
na procesor, ako dnesne rozlisenia, d) jedina X aplikacia,
ktora este ako-tak isla bol Mosaic alebo co to vtedy bolo
aktualne, s dnesnymi browsermi by to neslo ani nahodou,
e) spustene sluzby som musel kruto osekat a setrit
kazdym kB, aby neswapovali uz tie X-ka.

Ako experiment je to dobre, ale na interaktivnu pracu
to velmi nie je. Ak to niekto chce skusat, podstatna
je pamat, o procesor az tak nejde (s vynimkou
pripadu, ked renderuju nejaky zlozitejsi font -
pokial to robi font server, stoji len dana aplikacia,
pokial X server sam, stoji cely, a to kludne desiatky
sekund az jednotky minut).

Rozbehnut sa to da, ale masiny s podobnou vybavou sa hodia
skor na firewally a.p. Mam Linux na notebooku 486/100,
24 MB RAM, aktualna distribucia. V X sa na tom rozumne
robit neda.

: Na 486DX2-66 jsem pak ve škole nějakou dobu provozoval úspěšně
: WWW server, mailserver, fileserver a ještě v klidu pouštěl
: Netscape.

Bol to pravda Netscape, ktory vedel cca to, co dnes lynx :-)

: Pokud ty počítače chcete stejně propojit, asi by stálo za to sehnat
: nějakou ISA síťovou kartu s TP konektorem. Proti sériovému i paralelnímu
: portu by to mělo být v každém případě rychlejší a jednodušší. Pak
: byste mohl instalovat třeba přes NFS.

Ano, toto je najjednoduchsie riesenie.

Zdravi
--