co nainstalovat a cim pripojit starou masinu k novy?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Září 6 12:53:20 CEST 2002

On Fri, Sep 06, 2002 at 05:57:46AM +0000, Stanislav Meduna wrote:
> On Thu, 5 Sep 2002 18:56:33 +0000 (UTC), Michal Kubecek wrote:
>
> : Když jsem s linuxem začínal, měl jsem 386DX40 s 8MB paměti a xfree86
> : mi na tom chodily (používal jsem fvwm).
>
> No to aj ja. Lenze to boli a) podstatne starsie Xfree,

Ne tak výrazně. Když nebude používat xfree86 verze 4 (což
by možná stejně nešlo), není rozdíl tak výrazný.

> c) rozlisenie obrazovky bolo 800x600 pri 256 farbach,

Já používal 1024x768, 16-bitová hloubka. O moc lepší
rozlišení stejně z žádné ISA karty nevyždímete. A PCI
sloty tam, předpokládám, nejsou.

> co je predsa len menej narocne tak na pamat, ako aj
> na procesor, ako dnesne rozlisenia, d) jedina X aplikacia,
> ktora este ako-tak isla bol Mosaic alebo co to vtedy bolo
> aktualne, s dnesnymi browsermi by to neslo ani nahodou,

Těch aplikací se dalo používat víc, nejsou jen browsery.
Nepoužíval jsem žádný prohlížeč (neměl jsem to v té době
připojené k Internetu), to až později po upgradu na 468DX4-120
s 16MB paměti. Tam se daly pustit i čtyři DDOMy současně.

> e) spustene sluzby som musel kruto osekat a setrit
> kazdym kB, aby neswapovali uz tie X-ka.

Pouštět jen ty služby, které potřebujete, je celkem dobrá
praxe i dnes. Škoda, že se dnes tolik lidí řídí heslem
"Nevím, co to dělá, tak to tam radši nechám.".

> to velmi nie je. Ak to niekto chce skusat, podstatna
> je pamat, o procesor az tak nejde (s vynimkou

Souhlas.

> : Na 486DX2-66 jsem pak ve škole nějakou dobu provozoval úspěšně
> : WWW server, mailserver, fileserver a ještě v klidu pouštěl
> : Netscape.
>
> Bol to pravda Netscape, ktory vedel cca to, co dnes lynx :-)

Ale kdeže, verze 4.7 nebo tak něco. Čtyřková řada to už o moc
dál nedotáhla.

                                                 Michal Kubeček