Porusenie GPL - dilema

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Září 21 16:42:21 CEST 2002

   From: Michal Dobes <dobes na tesnet.cz>
   Date: Sat, 21 Sep 2002 15:48:18 +0200

   > A co jina (hypoteticka) situace. Jsem firma, vezmu GPL produkt,
   > upravim jej a pouzivam pro svoji potrebu. Vse je OK a v souladu.
   > Pak vam nekdo slohne notebook s timto prgramem a preda binarky
   > dal. Ten nekdo dal se zacne dozadovat zdrojaku, protoze ma preci
   > binarky, doslo k sireni a trva si na svych pravech.

Ano, ten dál, kdo to dostane, má právo požadovat zdrojové texty od toho,
kdo mu poskytl binárku. Tedy nikoli od Vás, původního majitele
notebooku. Vše je tedy z Vaší strany v pořádku a zloděj kromě toho, že se
dopustil trestného činu krádeže (pokud byl notebook dražší než 5000 Kč ;-),
porušil také podmínky licence GNU GPL. Zajímavá situace by nastala
v momentě, kdy by se Vás jako původního majitele zloděj zeptal, jestli mu
poskytnete zdrojové texty.
--
Pavel Janík

I forgot that in Linux the GUI isn't part of the OS but patched on
top of it with duck-tape :-)
                  -- Waldo Bastian <bastian na kde.org>