Porusenie GPL - dilema

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Sobota Září 21 21:49:59 CEST 2002

Dne Sat, Sep 21, 2002 at 04:54:06PM +0200, Pavel Janík napsal:
>    From: OldFrog <oldfrog na volny.cz>
>    Date: Sat, 21 Sep 2002 16:07:13 +0200
>
>    > Podle mne by neslo o vedomou a verejnou distribuci softwaru.
>
> Ad "veřejná":
> Pozor na to - v GNU GPL se nemluví o tom, jestli má být distribuce veřejná
> nebo pouze pro omezenou skupinu či jednotlivce. Praktický případ je již na
> spadnutí. Projekt UnitedLinux zveřejní první betaverzi pro omezenou skupinu
> lidí. Pokud libovolný z nich bude chtít zdrojové texty, musí je dostat.
> Distribuce tedy nemusí být veřejná.

Zajimavy moment take nastava v okamziku, kdy ten kdo distribuci obrzi
usoudi, ze jednotlive programy poskytne dale, verejne a zdarma. GNU GPL
podle me interpretace nedovoluje chraneny program sublicencovat tak, aby
bylo nabyvatali braneno ve volne distribuci. A pokud bude v NDA sjednano, ze
nesmim distribuovat program chraneny GNU/GPL, tak je NDA v tomto bode
neplatna.

Zda musi nebo nemusi byt verejna je otazka, ve ktere nemaji zdaleka vsichni
jasno. Nelze opominout, ze americke pravo je hodne zvykove a zalozene na
precedentech a da se rici, ze je zvykem, ze distribuce GNU programu je
verejna a nikoho nediskvalifikuje a neomezuje.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Dopisoval bych si rad s divkou.
  Zn. Negramotnost neni na zavadu.