Porusenie GPL - dilema

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Sobota Září 21 23:36:46 CEST 2002

Dne Sat, Sep 21, 2002 at 11:13:59PM +0200, Pavel Janík napsal:

> [...]
> být dále omezena - viz bod 6 GNU GPL:
>
> You may not impose any further restrictions on the recipients' exercise of
> the rights granted herein.
>
> (BTW - v Emacsu je text GNU GPL dostupný po C-h C-c).
>
> Pokud by tedy samotný autor NDA nebyl současně majitelem autorských práv,
> dopustil by se porušení licence k tomu programu (majitel autorských práv
> může zvolit jinou licenci pro distribuci) a protože mu nic jiného než GNU
> GPL k tomuto programu neposkytuje právo k užití a dalšímu šíření, porušil
> by autorský zákon tím, že by se snažil daný program šířit.

Jenze UL neni ve vetsine pripadu majitelem autorskych prav (ano patri jim
instalator, nejake nastroje na spravu a co ja vim, co si tam pribalili).
A nevoli FSF vyvolava to, ze ani autori GNU progamu nemaji pristup ke zmenam,
ktere UL udelal v jejich programech. A to neni zdaleka jen problem UL, s tim
je na stiru i redhat s jejich neverejnym bug tracking systemem a
modifikacemi treba gcc o kterych se i autori dozvidaji az po vydani
distribuce.

> [...]
>    > vsichni jasno. Nelze opominout, ze americke pravo je hodne zvykove
>    > a zalozene na precedentech a da se rici, ze je zvykem, ze distribuce
>    > GNU programu je verejna a nikoho nediskvalifikuje a neomezuje.
>
> To, že je to zvykem v tomto případě nehraje roli. Původní autor např. na
> web vystaví tuto informaci: "Vytvořil jsem naprosto skvělý program, šířím
> jej pod licencí GNU GPL. Chcete ho? Stojí 1 Mio USD. Ve zlatém balení
> v krabici najdete i zdrojové texty." V tomto momentě se nejedná o veřejnou
> distribuci, ale první kupec to již ihned po zakoupení může veřejně

Jenze ja citim zasadni rozdil v tom, kdyz nekdo vytvori program a kdyz nekdo
shromazdi cizi programy a zabali je do zlate krabice.

dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Reklama:
 Jeden dolar, ktery vynalozite na vymyti mozku kupujicich se vrati
 efektivneji nez dolar, ktery utratite za zlepseni vyrobku.