zatizeni remirrorem RAID1

Vlček l.vlcek na noel-plus.cz
Pondělí Září 23 07:06:57 CEST 2002

> Nedalo mi to a jednou jsem to zkusil -- shodil jsem natvrdo jeden server s
> 2 disky, hda2 a hdc2 (kazda 40GB) jsou spojene do RAID-1, filesystem
> xfs. Po padu se po nabootovani provedla normalne oprava podle toho, co
> zbylo v zurnalu, ale raid fungovat neprestal a ani jeden disk se neprepnul
> do failed-modu. Vickrat jsem to nezkousel?
>
> Mohl by nejaky kernel-guru vysvetlit, zda a za jakych podminek po padu
> systemu s RAID-1 je po opetnem nabehnuti jeden disk oznacen jako failed a
> zahaji se tedy remirroring? A jak se ten disk vybere?

RAID-1 si na "svoje" disky (=cleny RAIDu) pri startu zapisuje
inkrementalne vzrustajici cislicko. Pokud tyto nesouhlasi, napr.umre
jeden z disku (treba pri startu nenabehne), tak ten (obvykle po oprave) s
nizsim cislem je povazovan za disk s mene akutalnimi daty .......

Nepovazuji se za guru-kernel (to uz vubec ne), jen doufam, ze jsem to
nepoplet...
Guruove prominou.

Děkuji

l.vlcek na noel-plus.cz
Noel-Plus s.r.o.
Dukelska 12
430 04 Chomutov
tel: 0396-651600
fax: 0396-651601

HadwareAndSoftwareAndSystemAndStupidUserCrash Eliminator