RE: potíže s diskem

martin.kosirer na ct.cz martin.kosirer na ct.cz
Pondělí Září 23 09:47:11 CEST 2002

> hdc MAXTOR 6L020J1, ATA disk drive
> hdc failed write cache flush, disabling ordered write support
> hdc 40132503 sectors (20548 MB) w/1819KiB Cache,
> CHS=39813/16/63, UDMA(66)
> partition check:
> hda: hda1 hda2 hda3 hda4 <hda5 hda6>   <- tady je to v pořádku, ale:
> hdc:
> ... a je to mrtvé.
>
> Zajímavé je, že do Windows startuje, při startu do Linuxu
> vždy tady ztuhne.
> Před nějakým destruktivním přístupem bych chtěl stáhnout
> data... (zkoušel
> [...]
Prekontrolujte si pripojeni datoveho i napajeciho kabelu. Poskozeny
fs zkuste pripojit read-only (me to u JFS pomohlo).
Ale jest-li Vas disk odesel do kremikoveho nebe, tak mate problem.
Muzete jeste zkusit reklamaci. Kdosi mi rikal, ze pokud je disk v
zarucni dobe, lze pozadat vyrobce o obnoveni dat (v ramci reklamace).
Jsou tu jeste firmy, ktere se tim zivi ... Zalezi na tom, jak cenna
jsou pro Vas data na to disku.

                                               Martin

Matematik je slepec v temném pokoji hledající černou kočku, která tam
není.
                                                 -- Charles Darwin