ZADNE Porusenie GPL - ??

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Září 24 08:59:14 CEST 2002

On Mon, Sep 23, 2002 at 08:40:30PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Jeden extrem je ten, ze svuj kod primo vlozim jako integralni soucast
> nejakeho GPL programu. Pak se jedna o zmenu toho programu a sirit ho muzu
> pouze jako GPL.
>
> Druhy extrem je ten, ze muj kod nejakym zpusobem komunikuje s GPL
> programem pres nejake dobre definovane rozhrani, jehoz definice je
> nezavisla na tom GPL programu. Pak se na to ustanoveni GPL evidentne
> nevztahuje, protoze muj kod neni v zadnem pripade "a work based on the
> Program". (Prikladem je napr. browser a HTTP server.)

 Toto je naprosto jasne. Slo mi o to dozvedet jak detailne doladit
 licenci pro software ktery chci aby byl GPL, ale ktery je mozne v
 podobne dynamicky linkovanych neco interpretovanych (python/tcl/..)
 modulu rozsirovat. Rad bych, aby ty moduly nemusely byt striktne GPL,
 protoze povaha aplikace prave psani modulu vyzaduje - jinak je
 nepouzitelna. Neco takoveho je v FAQ k GPL popsano, ale tam se hovori
 o nejakem presne definovanem API coz mi u dynamicky linkovaneho
 modulu pripada problem pokud chci modulu dovolit at si vola co chce.
 Jedine co nesmi autor modulu je kopirovat kod aplikace a vydavat ho
 pod jinou nez GPL licenci.

 Kernel linuxu jsem zvolil zamerne, protoze tam take zadne API neni a
 ty non-GPL moduly urcite volaji radu kernelovych funkci.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/