zamena vice radek pomoci sed?

Středa Září 25 09:55:25 CEST 2002

Matthes píše:
> Tazatel psal dalsi podronosti jiz v prvnim dotazu ;) Tak tedy jeste
> jednou:
>
> potreboval jsem zamenit v mnoha strankach webu <nejaky_kus_kodu> za
> <jiny_kus_kodu>. Kod byl viceradkovy (jak uz to tak byva :). Nepodarilo
> se mi premluvit sed, aby pracoval na bazi zacatek_souboru-konec_souboru.
> Vzdy reagoval jen "radkove", tzn. zpracovava vstup radku po radce.
> Zkousel jsem ruzne volby, ktere by mely umoznit zpracovani vice radku,
> ale zatim bezuspesne.
	To právě nejsou podrobnosti. Mohou se kusy překrývat? Je to pokaždé
stejně nebo jinak? Znáte předem počet řádků? Chcete to dělat neinteraktivně?
Nestačil by vám editor (vim, emacs), kde to máte před sebou pro lepší
kontrolu? Ve vimu to jde ať už jako makro nebo regulární výraz přes víc
řádků.
Sed ale opravdu jde přemluvit tak, aby načetl víc řádků, už jsem to přece
posílal. Pro ty nesamostatné tedy příklad:

echo -e "a\nb"|sed 'N;s/a\nb/c\
d/'

A samozřejmě viz
sed (1)