Fwd: End of Life: Red Hat Linux 6.2, 7

Pondělí Duben 7 22:42:58 CEST 2003

On Mon, Apr 07, 2003 at 12:10:22PM +0200, Ivo Panacek wrote:

> No prave. To, co mi je vlastne nejasne je, CO to je SUPPORT!
> Ja bych si pral mit po tu dobu zivotnosti upgrady baliku.
> Prave to. Je to support? Asi ano.
> Ale ja bych ty upgrady dopravoval na spoustu stroju,
> nektere z nich taky treba na operacnich salech.
> Tam se musim prevlict do zelenyho obleceni ...
> Pripadne problemy si resim sam, tj. dalsi support vazne nepotrebuji.

Support je, kdyz jim zavolam a neco chci. U takoveho produktu obvykle
bude clovek chtit, aby opravili X, ktere nefunguje. Nebo aby rozchodili
Y, protoze to potrebujete.

RH se na zminenych strankach zavazuje k poskytovani errat+security a v
druhe pulce petileteho cyklu jen security updatu. Budete mit po
zaplaceni jmeno+heslo a pochybuju, ze se nekdo bude starat o to, jestli
si updaty stahujete nebo ne.

Az jim budete 5x denne volat, ze mate problem s jednim systemem a bude
jim to podezdrele, uplatni pravo auditu. Vy budete mit pravo odmitnout,
ale jiste se s nimi dohodnete (nebudou stat o negativni reklamu). Nebo
se muzete doznat k tomu, ze provozujete tech pocitacu 1000 a doplatit
licence, aby Vam zase zacali radit.

Porad v tom nevidim rozdil mezi placenym (resp. supportem v cene) u
jinych (komercnich) SW produktu. Spise v tom vidim snahu najit za kazdou
cenu nejaky podraz (nebo mezeru, kterou by je slo ocurat). To mi neni
sympaticke.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz