Red Hat 9 a cestina

Čtvrtek Duben 10 22:20:53 CEST 2003

On Wed, Apr 09, 2003 at 02:11:43PM +0000, Zdenek SUTR Kaminski wrote:

> na konzoli to zatim asi uplne nejde kvuli jadre... I kdyz jeden clovek u
> nas na FI MU mi tvrdi, ze mu cestina na konzoli jede a ze to je v UTF-8,
> budu se muset za nim stavit a podivat se, co tam bastli, pac se urcite
> nekde plete...

Je otazka, co tim mysli. V kazdem pripade bude plne fungovat cestina na
konzoli, pokud pouzijete kodovani ISO8859-2 (tj. ceske locale bez
.UTF-8) a prislusne fonty.

Pokud budete chtit na konzoli pouzit UTF-8, pak narazite pri vstupu
ceskych znaku pres mrtvou klavesu (pry problem jadra), nicmene cist
muzete vsechno.

Nastaveni konzole (i zbytku systemu) do ISO8859-2:

/etc/sysconfig/keyboard
KEYBOARDTYPE="pc"
KEYTABLE="cz-lat2"

/etc/sysconfig/i18n