K cemu je ve fstab / ?

Filip Hroch hroch na physics.muni.cz
Sobota Duben 12 15:22:42 CEST 2003

Ciao

On Sat, 12 Apr 2003 08:58:46 +0000 (UTC), Ondrej Koala Vacha wrote:

> Dobry den,
>
> k cemu je prosim ve fstab zarizeni (dev) korenoveho svazku (/), kdyz toto
> je zname, nebot se z nej bootuje? Priklad: v lilo co grubu je nastavene
> root=/dev/hdb2. Je-li ve fstab radek zacinajici
> /dev/hda2  /       ext3 ...
> pak treba df bude tvrdit, ze / je /dev/hda2, nicmene ve skutecnosti je
> /dev/hdb2.

Je pravda, ze / musi byt znam jiz v okamziku startu systemu a je tedy
fakt, ze to bez nej v pohode nabootuje.

Problemy mohou ale nastat v pripade nestandardni situace, napriklad
fsck se kouka do fstabu jestli ma kontrolovat disk. oddily, zrejme se
tez bude pouzivat kdyz je potreba prejit do single modu apod.

FH