jaky linux na mailserver?

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Středa Duben 16 18:59:25 CEST 2003

On Wed, Apr 16, 2003 at 05:30:12PM +0200, Rybarik, Michal wrote:
> napokon, aj v linux documentation project zacina kapitola o sendmaile takto:
> "Říká se,že skutečným správcem Unixu nebudete, dokud neupravíte soubor
> sendmail.cf. Ale také se říká, že musíte být blázen, když to chcete zkoušet
> i podruhé." :o)

Upravovat /etc/sendmail.cf bych také začátečníkovi nedoporučoval.
Na upravování je určen /etc/mail/sendmail.mc, který se poté nechá
zpracovat makroprocesorem m4. Do sendmail.cf jsem také kdysi dělal
změny, když mi nevyhovovala konfigurace od SuSE a sendmail.mc byl
úplně jiný, pro mne zcela nevyhovující. Úprava sendmail.mc je však
daleko snazší, než úprava sendmail.cf .

> rozhodne nedoporucujem sendmail niekomu, kto vie o mailserveroch tolko,
> ze potrebuje nejaky rozbehat. keby zbadal sendmailovy konfig, neviem co
> by spravil. imho by z toho bola tazka migrena a po par dnoch laborovania
> by zanevrel na pocitace ;-p

Když prvně uvidí sendmail.mc, tak to nebude tak hrozné. Ostatně
v sendmail.cf je poznámka:

"DO NOT EDIT THIS FILE!  Only edit the source .mc file."

Kdo na tuto radu nedá, trvá mu konfigurace o něco déle :-)

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz