licence ISO obrazů Red Hat Linux 9 ?

Čtvrtek Duben 17 13:02:32 CEST 2003

On Thu, Apr 17, 2003 at 08:38:30AM +0200, Leos Literak wrote:

> prosim, neuvadej tu ten zavadejici odkaz. tyto podminky sice jsou
> relativne benevolentni, takze bychom je mohli splnit, ale v ISO
> imagech je EULA licence a ta prakticky zakazuje komercni sireni,
> dokud neodstranis vsechny vyskyty slova redhat a jejich loga ze vsech
> cdcek. takze zmineny odkaz je naprosto irrelevantni a prosim,
> aby ses jim uz neohanel. radsi posilej odkaz na EULA ;-)

Extra pro nechapave:

guideline = smernice

EULA obsahuje zminku o tom, ze se maji dodrzovat prava vyplyvajici ze
znamek. Vyse uvedeny dokument obsahuje navod, jak toho dosahnout. I kdyz
ve smernici neni explicitne uvedeno (jako veta ve FAQ), je tam napsano,
ze ochranne znamky (i pri proste redistribuci bez modifikace ISO) nelze
sirit, pokud NEvyhovis danym podminkam (uz se zase opakuju):

http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/page9.html

A zde je nekolik moznosti, jak smet reditribuovat. Zjednodusene receno,
na FTP to lze volne vystavit a CD smi vypalovat jen neziskove
organizace.

Nechapu, co je na tom restriktivni, zavadejici nebo kde EULA striktne
zakazuje pouzit znamky.

Literaku, nekecej a nebud ********, ze Tvoje firma NEmuze palit a
redistribuovat ISO soubory s ochrannymi znamkami. Zda se mi to fer (vuci
RH a vuci zamestnancum, kteri pro ne [resp. pro nas] pracuji [pokud si
tedy nemyslis, ze by se meli misto vyplaty chodit past]).

Co se tyka diskuze o GPL a ISO souboru - na ISO se nevztahuji podminky,
ktere GPL prenaseji na odvozenou praci, doporucuji si GPL precist na
http://gnu.cz/gpl.html. Jednak by to byla kravina (GPL by musela nakazit
i programy, ktere jsou na ISO a GPL nejsou) a jednak muze kdokoliv sirit
(pokud dodrzi prilozene licence, coz je v EULA vyslovne uvedeno) vsechny
uvnitr obsazene programy samostatne.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz