Legalni vypalovani CD vs. Red Hat?

Zdenek Drvota drvota-l na zds.cz
Pátek Duben 25 16:45:28 CEST 2003

Ahoj
### Vladimir Michl napsal dne 24 Apr 2003, v 16:49 :
> Ono je otazkou, zda se v tomto pripade mate chovat podle ceskych
> zakonu nebo podle zakonu ve state vyrobce.
>
> Pokud Vam to proda firma na ceskem uzemi, pak podle ceskych zakonu.
> Pokud to stahnete z ftp vyrobce v USA, pak si myslim ze musite
> respektovat pravo USA, coz by implikovalo ze to ta firma nemuze
> prodat, protoze by porusila zakony USA (resp. znamky registrovane v
> USA).

No jo, a co když si to stáhnete z FTP mirroru,
který je umístěn u nás v ČR, stejně jako to dělá
většina z nás už z praktických důvodů (rychlost)?

Souhlas.
V této souvislosti je ovšem spíš zajímavé, proč ÚPV
tvrdí, že jinou chráněnou známku LINUX, než pro ASP Brno,
na www.upv.cz nezná:

> [...]
> PLATNÝCH V ČESKÉ REPUBLICE
> Než začnete provádět rešerše v databázi mezinárodních ochranných
> známek platných v České republice, přečtěte si prosím pozorně
> následující informace. Tato databáze obsahuje Mezinárodní ochranné
> známky přihlášené na základě Madridské dohody nebo Madridského
> protokolu a platné na území České republiky.
>
> Důležité upozornění:
> Data obsažená v této databázi mohou být volně používána. Úřad
> průmyslového vlastnictví nepřebírá právní odpovědnost za chyby,
které se
> v databázi mohou navzdory kontrole vyskytovat.

a dotaz na %linux%

> OCHRANNÉ ZNÁMKY
> ÚŘAD PRŮMYSLOVÉHO VLASTNICTVÍ
> Poslední aktualizace 31.12.2002.
> Databáze obsahuje pouze ochranné známky přihlášené u Světové
> organizace duševního vlastnictví (WIPO) platné na území ČR.
>
> Zadaným podmínkám vyhovuje 0 záznamů.
>  Číslo zápisu (přihlášky) Znění ochranné známky Druh Stav

Takže žádná mezinárodní "LINUX" u nás neplatí?
Pokud platí, jak mohl UPV zapsat chráněnou (!)
známku ve prospěch někoho jiného?
Pokud neplatí, jak je to s dodržováním těch mezinárodních
dohod?
Zatímco WIPO přímo zná:
> http://ipdl.wipo.int/cgi-bin/ifetch5?ENG+MADRID-FULL.vdb+11+1054810-
KEY+256+0+266163+BASICHTML-ENG+2+3+1+25+SEP-
0/HITNUM,PN,MAR,IMAGE+MAR%2flinux+

Dá se tedy spoléhat na databázi UPV? Platí ten výpis?

> Úřad
> průmyslového vlastnictví nepřebírá právní odpovědnost za chyby,
které se
> v databázi mohou navzdory kontrole vyskytovat.

Nejspíš mají tyhle údaje z jejich databáze tedy
nulovou hodnotu.
Budiž to varováním pro všechny :)

       Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota na zds.cz
       director                  ICQ# 135770414
       ZDS, spol. s r.o.
       Hronovicka 708        tel:+420-466613756
530 02 Pardubice             fax:+420-466613756
Czech Republic                http://www.zds.cz
                            e-mail: info na zds.cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI na Home    http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds.cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail