html2ps apod.

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Srpen 7 14:43:09 CEST 2003

Juraj Vaclavik wrote:

>Dobrý den,
>potřebuji vygenerovat ps resp. pdf soubor z nějakých dat na straně webového
>serveru (prostřednictvím php). Začal jsem u html2ps (resp. html_topdf), ovšem
>narazil jsem s diakritikou. Kromě toho očekávám, že dalším problémem asi bude
>stránkování sestav - zatím používám přibližně toto:
>Máte-li někdo nějaké zkušenosti s uvedeným skriptem, dejte mi prosím vědět.
>
>Kromě toho sonduji další možnosti, jak z php (html sestavy) vytvořit pdf -
>poraďte, jak by se to dalo co nejjednodušeji provést.

Velmi zalezi na tom, co od toho cekate, na co to chcete...

Mimo konverze html do ps/pdf se nabizi moznost pdf
generovat primo z php (php pdf knihovna) nebo pomoci
nejakeho externiho programu (PdfTeX jako sazeci stroj).

Uvedene dve zpusoby poskytuji samosebou mnohem
sirsi moznosti, nez vzdy ponekud nedokonala konverze
html do pdf.

Dale je mozne pouzit nejaky existujici renderer html
souboru a pomoci tisku do ps ziskat vystup.

___

Osobne jsem se setkal s php pdf  knihovnou a s PdfteXem:

Excelentni vystup ziskate, pokud pouzijete PdfTeX jako
sazeci stroj. Predpokladem je, ze vystup ma nejakou
predem znamou, ustalenou formu (tabulka, text, seznam...).

Uvedeny postup se hodi treba pro tisk faktur, objednavek,
ceniku apod.

Je s tim dost prace, ale existuje dost pripadu, kdy jine
reseni neposkytuje dostatecne moznosti (deleni slov,
vektorovy vystup, interaktivni pdf apod.).

Dale existuji myslim nejmene dve knihovny pro php, ktere
umoznuji primo generovat pdf z php, jmena se nevpominam,
nicmene pocitam, ze neni problem to najit - jedna knihovna
je komercni, druha gpl tusim..

Zdr. OldFrog.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'