Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Srpen 11 23:30:47 CEST 2003

On Mon, Aug 11, 2003 at 11:04:41PM +0200, Jiří Dvořák wrote:

> Sám sice neznám skutečnou situaci kdy je třeba nalogovat do KDE jako
> root, ale i já obdobně  dost často na svém pc s RH9  užívám ke
> konfiguraci grafických nástrojů, které v podstatě nejsou potřeba (
> lenost je lenost)... a dotaz tuším nezněl ve smyslu " je třeba užívat
> graf rozhraní jako root ???"

Je velmi podstatný rozdíl mezi "používat grafické rozhraní jako root"
a "spustit celé KDE jako root". K tomu, abyste mohl spustit grafický
konfigurační nástroj, přeci vůbec nepotřebujete spouštět pod rootem
celé KDE. Dokonce ani pokud půjde o KDE Control Center.

Ano, dotaz zněl jinak. Dotaz zněl tak, že tazatel provedl něco velmi
nerozumného a dostal se do problémů. Problémů, které byly způsobeny
pravděpodobně chybou v konfiguraci nebo chybou v KDE. Protože nemám
dost informací, abych uhodl, co by ty problémy konkrétně mohlo mít na
svědomí, poradil jsem mu aspoň to, co vidím na první pohled: že není
vhodné se přihlašovat do KDE jako root. Prostě nepatřím k lidem, kteří
na dotaz "proč se nemůžu přihlásit jako root přes telnet" odpovědí
"napiš si ten pseudoterminál do /etc/securetty", aniž by se tazatele
pokusili přesvědčit, že dělá chybu. Zatím se mi tu dnes čtyři lidé
pokoušeli vysvětlit, že je to hluboká charakterová vada... :-(

                                                       Michal Kubeček