Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pondělí Srpen 11 23:55:55 CEST 2003

> Pokud byste však o problematice chtěl aspoň trochu přemýšlet, zkuste
> schválně vymyslet jeden jediný příklad praktické situace, na jejíž
> řešení se opravdu potřebujete nalogovat do KDE jako root.
Pane, neda mi to, abych nevstoupil do diskuze. Jsem IT profik (pres wokna) a
s linuxem jsem zacal asi pred rokem. Protoze jsem profik a programator,
snazim se samozrejme co nejvic pracovat v textmode a naucit se pouzivat
prikazy z commandline a konfiguraci pomoci rucni editace prislusnych fajlu,
ale stejne mam tendenci, pokud mam na jednu vec reseni v textmode a v GUI,
tak pouzit to GUI. Napriklad potrebuji prekonfigurovat virtualni webservery.
Muzu rucne editovat httpd.conf a take to delam, pokud jde o maly zasah, ale
pokud potrebuji prekonfigurovat napriklad 50 veci najednou, radeji pouziju
webmina. Ja vim, webmin pracuje v jinem rezimu a nemusim byt nalogovany jako
root, ale existuje spousta GUI konfiguratoru, ktere ale funguji jen pokud je
clovek jako root nalogovan. Smirte se s tim, ze jak se bude linux postupne
rozsirovat mezi lid obecny (cti BFU), tak bude neustale pribyvat GUI toolsu
a lidi, kteri linux bez GUI nebudou schopni pouzit, tak jako dnes Windows.
Proto se domnivam, ze neni vhodne nekoho hubovat za to, ze se do KDE/GNOME
loguje jako root, ale naopak silne tlacit na linuxove tvurce, aby GUI bylo
tak bezpecne a dobre naprogramovane, ze muze klidne pod rootem pracovat.
Jinymi slovy nenadavat lidem, kteri prejdou od Windows k Linuxu, ale snazit
se udelat Linux stejne, dokonce vice graficky prijemny a ovladatelny, nez ty
wokna. Jako DOS (jakykoliv) odesel do propadliste dejin a uz jen malo lidi
zna par jeho prikazu, zrovna tak tam postupne odejde Linuxova textova
konzole. Ostatne pocitace Mac byly graficke od sameho pocatku, jestli se
nemylim a proto byly tak slavne, ze dokonce i Gates casto "opisoval".

--
Petr