Vratenie spamu...

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Úterý Srpen 12 12:32:04 CEST 2003

Ing. Pavel Janousek wrote/napsal:
: > -----Original Message-----
: > From: Veros Kaplan [mailto:veros-XXXX na tac.cz]
: >     * If the verb is initially accepted and the 354 reply issued, the
: >       DATA command should fail only if the mail transaction was
: >       incomplete (for example, no recipients), or if resources were
: >       unavailable (including, of course, the server unexpectedly
: >       becoming unavailable), or if the server determines that the
: >       message should be rejected for policy or other reasons.
: >
: >    Já to mám právo zamítnout "for policy or other reasons" po odeslání
: > DATA a tečky.
:
: 	Jenze po DATA a tecce jste SPAM neodmitnul, ale naopak cely
: prijal a maximalne udelate MDA do /dev/null - neni to neco jineho?

    To souhlasím, ale já jsem byl pro to odmítnout mail hnde po tečce.

: >    Ale pochopte, slušný MTA (u správce spamujícího server) to
: > po nějaké
: > době vrátí odesilateli, pokud se to nepovede, tak správci
: > serveru, toho
: > to bude otravovat a pokud ho to bude otravovat hodně, tak s tím něco
: > udělá...
:
: 	Jenze Vase prerekvizita neplati - pisete slusny MTA - uz jste
: videl stredni spamery (ne lamy), aby pouzivaly slusne MTA? Zrovna minuly
: tyden jsem resil pripad konkretni IP adresy z atti.com, kdy dotycny
: posilal furt stejny spam na adresu, a ackoli pokazde uz u vyjednavani
: spojeni dostal kod 550, neodradilo ho to, aby denne nezkusil to same asi
: tak 10000x... (v prubehu nekolika dnu, pak dal na 3 pokoj a pak se zase
: rozjel) Jedine reseni v tomto pripade bylo kompletni zablokovani IP -
: jenze je to zrejme nejaka kabelovka ci co s kradeni IP adres umi...
: (takze bojujeme vzajemne dale)

       Souhlasím. Kdyby nic jiného, tak mým řešením budu otravovat
alespoň správce Open-Relayí.

: >    Když na spamy vyhradím nějaké 2Kb/sec, tak mne to linku
: > žrát nebude.
:
: 	A jak vite, ze dalsi mail z toho slusneho MTA je opet SPAM?
: Chapu, co chcete resit, rikam ale, ze soucasnym SMTP ci ESMTP to resit
: nelze...

   Tak ten nespamovitý mail prostě dojde pomaleji. Bohužel nemůžu ten
článek na undergroundu najít.
   Odkazovali tam na myšlenku on-fly skenovat docházející mail
a v případě, že bude hodně spamovitý ho začít brzdit na neúnosnou
hranici (podobně jako to dělá LaBrea).

   Samozřejmě že vím, že se proti brždění mailu dá bránit, ale připadá
mi to jako lepší řešení než nedělat nic.

   Asi začínáme být off-topic :-)

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>