Postfix a SMTP

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pátek Srpen 15 18:32:17 CEST 2003

Dne pá 15. srpna 2003 18:08 jste napsal(a):
> Dobrý den,
>
> vím že se zeptám na něco, co někoho naštve, ale já tomu opravdu nerozumím a
> anglický manuál je mi španělskou vesnicí... :(
>
> Mám dva počítače v síti. Jeden s Win95 a druhý (jako server) s Mandrake
> 9.1. Potřebuji nastavit Postfix tak, aby mi odesílal a přijímal poštu z
> internetu přes modem.
>
> Nevím kde a co mám nastavit...
>
> Pokud dám načítání pošty z lokálního serveru, tak to funguje, ale neodešle
> nic. Stejně tak nedokáže z internetu poštu přijmout (pouze klient Kmail).

> [...]

Předně si ujasněte co vlastně chcete.
Zda budete si zařizovat svůj mail server nebo ne.

Odesílat poštu přes vytáčené připojení musíte pomocí smtp serveru
poskytovatele připojení.

Pokud chcete aby se dala pošta odesílat i když nejste připojen musíte si
zařídit vlastní smtp server (třeba ten postfix, sendmail atd....) potom
budete vše odesílat na ten váš smtp postfix - takže jako smtp musíte zadat
adresu toho postfixu tj 192.168.1.1 dále musíte mít postfix řádně
nakonfigurovaný aby lokální adresy řádně přeložil na ty co máte na internetu
(petr na lokalni.lan -> petr na seznam.cz atd podle toho kde máte ůčty).

Na stahování stránek na místní pc 192.168.1.1 použijete fetchmail který musíte
nakonfigurovat aby vybral schránku z určitého pop serveru a předal vašemu
lokálnímu smtp serveru který ji dá do vaší pop schránky na vašem PC kde ji
pak můžete lokálně vyzvednout.

Pokud nechcete mít vlastní mail server tak vám stačí normální maškaráda na tom
PC které je připojené k internetu (NAT).

Potom jako smtp server nastavíte ten od vašeho providera a jako pop nastavíte
taktéž schránky které máte v internetu.

(Tady se potom nepředpokládá že budete si posílat v místní síti maily)

Tj IP: 192.168.1.2 - Win95 <-> IP: 192.168.1.1 - Mandrake

ale pouze

IP: 192.168.1.2 - Win95 <-> internet
IP: 192.168.1.1 - Mandrake <-> internet

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |