Dokumentace (was: Re: Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...)

Pátek Srpen 22 08:19:47 CEST 2003

On Fri, 22 Aug 2003, Petr Vileta wrote:

> Ja ale nechci nic hledat, ja chci na PC pracovat :-) Napoveda by mela
> v kazdem OS byt samozrejmou soucasti a mela by byt pristupna co
> nejjednoduseji.

Jo to treba takovy pan Sponka...

> Jinymi slovy: na kazdych 5 vyvojaru nejakeho linuxoveho produktu (jadra,
> KDE, sendmailu atd.) by mel existovat jeden clovek, ktery nebude delat nic
> jineho, nez se starat, aby exitovala dokumentace ve vsech formatech, ktere
> linux pouziva (man, info, html...) a ve vsech recech, ve kterych se delaji
> distribuce toho produktu.

Ono by se toho melo. Ale kdo to udela? To je to, oc tu bezi. To se jako
mame rozpocitat, entetyky dva spaliky: ty budes programovat, ty psat
dokumentaci, ty delat hotline, ty to budes prodavat a ty to budes vsechno
ridit? (Hmm...tento seznam mi zacina pripominat vtip o tom, jak Amici a
Japonci soutezili ve veslovani.)

Mimochodem, v krabicich RH a SuSE jsou pomerne dobre knizky pro zacinajici
s Linuxem pribaleny. Ty od SuSE mozna byly i cesky. Zadarmo to nikdo delat
nechce, tak si zajemce holt musi trochu priplatit.

> tak neni moudre, aby dokumentaci psali sami autori a jen anglicky pro
> cely svet.

To prvni je nemoudre napul. IMHO by se psani dokumentace meli autori
ucastnit (prinejmensim budou motivovani na tom, aby nevytvareli neco, co
zdokumentovat nejde <g>), ale nemeli by byt sami. (Ostatne to sam
dokazujete tim, jak popisujete svou spolupraci s manzelkou.)

Co se tyce toho druheho, tak z globalniho hlediska velmi pravdepodobne
efektivnejsi naucit vsechny lidi nejaky spolecny jazyk, treba anglictinu,
nez vsechno prekladat do vsech moznych dialektu, co jich na svete je.