Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Srpen 22 08:43:37 CEST 2003

On Pá, 2003-08-22 at 03:58, Petr Vileta wrote:
> Mate pravdu. Zkuseni uzivatele linuxu trpi "profesni slepotou" a neuvedomuji
> si, ze zacatecnik samozrejme nevi, co je "ls".
> Mozna by nebylo tak od veci do distribuci pridat par jednoduchych skriptiku,
> kdy treba po napsani "dir" by se proste jen vypsalo hlaseni:
> DIR je prikaz DOSu, ktery v Linuxu neexistuje.

podle meho nazoru uz to prehanite. Vsechno berete jen podle sebe, podle
svych mnohaletych zkusenosti s produkty male a dost mekke firmy. A
snazite se, aby linux co nejvice odpovidal vasim predstavam vypestovanym
podle velkeho Billa.

Podle me je to tak, ze lide dneska neznaji ani DIR. Vy si to asi
nepripoustite, ale je to tak. Cvicil jsem na VS jeden semestr zaklady
MS-DOSu a videl jsem ty bezradne obliceje - a to bylo v dobe Win95, ve
kterych byl jeste DOS integralni soucasti a neustale vycuhoval. V
dnesnich systemech uz DOS neni. DIR uz prakticky neexistuje. Proto neni
nutne upravovat linux podle DOSu, IMHO.

BTW, 'dir' mi v debianu funguje. Nevim jak to, ale je to tak. Asi mel
nekdo podobny napad, jako ted vy :-)

> Ja to fakt nejak tezko chapu. Mnozi se rozciluji, jak se ten Linux malo
> rozsiruje mezi lidmi, jak ho nechteji na uradech a ve firmach

vetsina mistnich se myslim vubec nerozciluje.

> stranu ti sami tvrdi, ze kdyz chci pouzivat Linux, tak ze si musim napred
> precist tuny dokumentace (byt treba elektronicke). To samozrejme kazdeho
> odradi a radeji si koupi ty Windows, kde je napoveda ke kazdemu uprdnuti

ale tohle je taky omyl.

Pokud 100 let pracujete s Windows, a chcete prejit na Linux, je _vhodne_
precist si tuny dokumentace, protoze filozofie systemu zalozeneho na
(podobnosti k) Unixu je proste jina.

ALE! Pokud jste naprosty zacatecnik (myslim naprosty), tak je IMHO zcela
jedno, posadi-li vas pred Windows nebo pred dnesni distribuci linuxu.
Proste jako zacatecnik nevite nic. A vsechno vam musi rict. Snazil jsem
se pomoct pribuznym sedicim poprve pred pocitacem (s win), a tak vim, o
cem mluvim.

A muj syn uz od tri let dela na Debianu a je spokojeny :-)

Petr