Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Dan Barta barta.kon na seznam.cz
Sobota Srpen 23 02:15:32 CEST 2003

> skriptiku,

> Nechci v zadnem pripade hajit Velkeho Billa, ale v jednom mel pred
> lety (v dobe salovych pocitacu) genialni napad a to, ze neni spravne
> prizpusobovat lidi pocitacum, ale prave naopak, prizpusobit OS
> obycejnym lidem a jejich zpusobu uvazovani. Prave proto se tehdy
> windows rozsirily mezi obycejne lidi, pocitacove analfabety, takovym
> tempem, kdezto Unix zustaval az do "vynalezeni Linuxu" pouze pro
> pocitacove odborniky. Take Aply se diky svemu grafickemu rozhrani
> MacOS tesili mnohem vetsi popularite mezi obycejnymi lidmi, nez
> [...]
*** Jestli v neco doufam pak v to, ze se GNU Linux nestane vetsinovy
systemem. To co pouziva vetsina prumeru je pro mne obvykle nepouzitelne.
Nechci se dozit, aby se z Nove pritomnosti stal Blesk. Nechci se dozit
ze vkus (=pristup uzivatele k aplikaci) se bude vytvaret podle
schopnosti BFU (vetsiny), ja chci kvalitu. Zvykl jsem si uzce vybirat
knihy, nezapinat TV, nechodit do komercniho kina a nerad bych k tomu
pridal (jakkoliv to vidim nyni jako nerealne) vyber specialni distribuce
pro staromilce. Chci aby alespon jednu vec (GNU Linux) delal odbornik a
formoval me spravnym smerem a ne destruoval me mysleni prumerem. GNU
Linux neni hracka pro vsechny, ale nastroj pro zpusobile, dava moznost
rozvoje...
Kdo potrebuje kalkulacku nech si koupi neco od pana Casio, ale GNU Linux
necht je narocny (?) na uzivatele.

> [...]
> jedine co jsem mu prozradil bylo, ze kdyz nevi, ma stisknout F1 a ze
> se pocitac vypina pres tlacitko Start :-))) Je to autoklempir a
> poprve mi volal az za 3 mesice, ze nevi, proc mu nejde naistalovat
> Office97 :-))) Vsechno ostatni zvladnul podle napovedy sam. Posadil
> jsem jineho BFU pred Linux (RH 7.1 + KDE). Ten clovek je priblizne
> stejne zvidavy a inteligentni jako ten autoklempir, ale volal mi
> temer kazdy den, ze neco nevi, nebo ze si vyvolal napovedu, ale ona
> je anglicky, takze mu neni k nicemu. Proste v tehle oblasti je u
*** neni neco spatne, ale neco je jinak. jinakost neni chyba, ale mnohdy
vyhoda. nicmene i tuto vyhodu lze menit a transformovat s novym pohledem
na vec. doufam ze dosti abstraktni vety ;-)

S pranim hezkeho dne
--
Dan Barta