soft patenty

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Středa Srpen 27 13:59:53 CEST 2003

> Ano, ale jak to souvisi s patenty?

Zapatentuju si technologii/algorytmus xy (nejlepe takovy, ktery se zhusta
pouziva) a pak budu nadskakovat pokazde, kdyz se mi nekdo znelibi. Nejlepe
budu tvrdit, ze zneuzivate/porusujete muj patent (bez uvedeni dalsich
podrobnosti). Analogie s kauzou SCO se doufam viditelna.

> Kdyz pouziji jine el. soucastky, vymenim par elektronickych celku, udelal
jsem kopii nebo vlastni vytvor? Myslite si, ze se takto take nedela
prumyslova spionaz?

Jenze takovy je svet. Tezko s tim neco udelate od stolu nejakym narizenim.

> To je Vas nazor - ja naopak vim, ze jsem nikdy nebyl penalizovan za to, ze
jsem na skole program "opsal" - jeden zdroj a deset ruznych reseni (a ze se
nekdy po tomto drsne slo)...

Coz neni problem normy ale jejiho dodrzovani. Pokud se na zakon/patent xy
kasle, tak dalsi narizeni s tim nic neudela. Jedine, co vznikne je dalsi
nastroj pro vydirani/korupci. Pokud se nebudou hledat vrahove, tak zvyseni
trestu za vrazdu situaci nevyresi.

> Naprosty souhlas, tak proc sakra ty SW patenty tak vadi?:-) Vynutitelnost
limitne nula, takze sice patenty budou, ale k nicemu...

TOHLE je asi jadro pudla. sw patenty nic neresi, jen vnaseji do situace
nejistotu a davaji silnejsim nastroj na likvidaci slabsich. Nemyslim, ze
chci svet, kde rozhoduje silnejsi, chci svet, kde se clovek muze UCINNE
dovolat svych prav bez ohledu na svoji (malou) silu.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz