soft patenty - dlouhe

Antonín Mička antonin.micka na post.cz
Pátek Srpen 29 23:29:29 CEST 2003

Dan Barta napsal:
> *** Na predchozi casti nereeaguji, neb obdobna diskuze uz probehla v
treadu.
> Ale tento odstavec mne zaujal, nebot utvari vizi, myslenku...
> ....pro mne desivou. Asi jsem ovlivnen priliz akademickym prostredim, ale
> tento postoj je asocialni. Misto, aby zakony (autorska prava etc.)
> ochranovaly jedince proti spolecnosti (zakaznika proti nezdravemu trhu),
> pri tomto pohledu ochranuji predevsim korporaci proti korporaci, s tim,
> ze oni se ti blazinci, co delaji zadarmo svobodny software nejak
> protlucou, v horsim neprotlucou.

Koho to zajima, jeden clovek, zadny clovek.

> Muj oblibeny profesor rikal, ze 21. stoleti je stoletim dobrovolnictvi,
> neziskovosti ve smyslu hmotnem, kdy jedinec bude nad ramec svych aktivit
>   potrebnych k obzive, provozovat cinnost nevydelecnou v klasickem slova
> smyslu.
> Hroziva je predevsim uvaha a system, kde veskerou aktivitu prebira
> statni nebo komercni sektor a vsi silou se brani, aby se lidi postarali
> predevsim sami o sebe. Sila komercniho lobby proti jedinci je desiva...

Jednotlivec nezmuze nic, o tom psal uz Capek (viz Bila nemoc).

> Zajimava paralela zvrhlosti vyslovene komercni ochrany dusevniho
> vlastnictvi je v OSA (Ochranny svaz autoru). Vzpomenu si na svoje
> mirumilovne kamarady - amaterske hudebniky, kterym po kontaktu s touto
> organizaci vzdy pri vysloveni slova OSA preskakuje hlas do vulgarismu a
> lidovych vyrazu.

Ano, jsou to jen lide, ono zivit luxusni auta, byty, milenky .... neco
stoji.

> Pisete, ze jsou spatne softwarove patenty prave kvuli stejne spatnemu
> svetu. Coz zmenit patenty, treba se zmeni kus sveta?

Svet je pouze takovy, jaky si ho lide udelaji.

> S pranim hezkeho dne
> - - - - - - - - - - - - - -
> Dan Barta

Zde mohu jen dodat, ze patenty jsou pouze nastroje, a ty nelze diskretne
rozdelit na dobre a spatne. V zivote, a to kazdy asi zna, nejsou veci
definovany 1 a 0, nelze tedy rict, ze neco je vyslovene spatne a neco jenom
dobre. Pokud prirovnam patent k ohni, asi nebudu daleko od pravdy. Mohl bych
pokracovat, ale myslim, ze se nad tim jiz vic vymyslet neda, a myslim ze
toho zde padlo uz dost.

Antonin Micka
Co bude snama, vubec nemam zdani. {Volant, pardubicka punkrockova hudebni
skupina}