up2date a prechod z RH7.0 na RH7.3

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Prosinec 9 18:53:24 CET 2003

Petr Skoda napsal(a):
> Kdyz uz tu je rec o update a upgrade,
>
> nevim jak to delate, ale me se nikdy pokus o upgrade z CD na novou verzi
> nezdaril - vzdy mi system po hodine sroceni s usmevem rekl ze mam na rootu
> malo mista. A to jsem frajersky dal na root 6GB a jeste mam /boot 100MB

Já jsem měl RH6.1 na 1.2G a vše se tam vlezlo upgrade fungovalo uplně
normálně RH6,1.....až RH7.2

Teď na jiném PC disk 120G a upgrade RH7.3 .....až FC1 taktéž uplně
normálně, jinak na RH9 bylo prováděno upgrade po síti, nestahoval jsem
CD a taky OK.

> jinde. Pokazde mi misto chybi. To mam dat rovnou 10GB naprazdno a pockat
> az budu za rok upgradovat ? Zkusil jsem ruzne cachry s linky do /var a

Jinak když mám malý HD tak co ho kouskujete na malé oddíly ?
Já mám 120G a oddělil jsem pouze /boot abych vždy nabotoval něco jiného
by bylo kdybych tam měl disků více.

> az se mi konecne podarilo donutit FC1 aby upgradovala. Trvalo to asi 4 hod
> na NB HPxe4500 Omnibook a nakonec tam stejne kyzena podpora ACPI nebyla!
> Nakonec jsem instaloval od zacatku a system prohlasil ze mu chybi 14MB !
> Tak jsem musil pustit instalaci v textove konzoli, ktera mi po select all
> dovolila zase odebrat ptakoviny typu japonstiny a exotickych HOWTO a
> konecne se mi system nainstaloval (i to ACPI uz chodi - Hura).

Proč jste neprovedl upgrade asi proto to nešlo protože jste tam měl disk
zaprán starými balíčky, prostě aby se mohl provést upgrade tak musí být
místo aby se tam mohly zapsat nové soubory, vytvořit zálohy konfigurace
a až potom smazat starý balíček.

>  Tazke se ptam vsech kteri uspesne upgradovali - predvidali jste uz drive
> a dali si dost velky / nebo mate jednu particii na vsechno nebo jak to
> delate, ze vam misto nechybi i kdyz objem nove verze RH stale bobtna ?
> Nebo snad nedejboze vybirate balicky a jste tak jasnozrivi, ze vam nikdy
> nechybi to co tam nedate v presvedceni, ze to nebudete potrebovat ?

Jednoduše pokud mám jeden HD a ještě k tomu malý tak ho nekouskuji po 1G :-(

A jednoduše co jsem nenainstaloval tak to si doinstaluji, pokud zase je
tam něco navíc co se mi nelíbí tak rpm -e balíček a už to tam není a
nezabírá to místo.

Proč tam mám mět 30 programů na tu stejnou věc ? Prostě používám ten co
mi vyhovuje a ostatní tam nemám třeba z editorů tam mám vim a ten emacs
  tam vůbec nemám :-)

> (chapu ze upgrade serveru je neco jineho, tam si clovek vybere a uz nich
> nepotrebuje, ale co ja vim, jake knihovny a utility bude potrebovat nejaka
> aplikace napr na strih videa, kterou chci provozovat a v dobre vire si
> stahnu rpm?

Však vám řekne co všechno chce a co nemáte no a potom se kouknu na CD a
doinstaluji případně na internet. :-)

> Ja osobne uz na vybery balicku rezignoval, protoze je to prace na cely den
> s nejsitym vysledkem (uz tu bezel flame o nekorektnosti kontrloy
> zavislosti ) -

Vyberu jednou a potom už provádím pouze upgrade všechno zůstane jak má
(upgradují se pouze nainstalované balíky)

> Mam obavu, ze se dostaveame do stejne situace, jako s Win, stale to
> bobtna, je tam sposta veci, ktere nepotrebuji, ale nemam cas to vykuchat
> (je to prakticky nemozne v konecnem case) a tak nezbyva instalovat vsechno
> a stale zvetsovat disk (pravda mam tu svobodny potencial volby baliku a
> programy jako resize apod , ale pro prakticke pouziti je to zdlouhave)

Čím více tam toho bude tím lépe aspoň si vyberu a né jako u win vše nebo
nic :-(

> Kdyz jsem poprve nainstaloval Caldera preview v r 1995 a pak videl RH3.03
> (nebo tak nejak) radoval jsem se s tehdy proklamovanym heslem -
> system jednou nainstalujete a pk uz jen neustale upgradujete (diky
> vynalezu rpm)
>
> Praxe jako ve vsem je tohoto idealu daleka.

Není já jsem instaloval linux pouze asi 3-4 krát a to většinou z důvodu
své chyby že jsem zmršil třeba rozdělení disku, výměna HD a zmršil jsem
kopii atd většinou byl zádrhel mezi klávesnicí a židlí :-)

> Ma nekdo podobny pocit frustrace z rozporu mezi potencialem a praktickym
> provedenim ?
>
> (proc napr pri upgradu nestaci jen vymenit balicky ktere sjou zhruba
> stejne velke, ale system nenazrane chce o cca gigabyte vic, ktery vam tam

Protože musí zazálohovat původní konfiguraci a nainstalovat nový balíček
a smazat starý :-)

Proč vám tam při upgradu vznikají nové a staré zálohy konfigurace -
prostě proto aby se to mohlo když to nebude chodit porovnat co se
změnilo a upravit tu konfiguraci ručně.

> potom zase zbyde volny? Proc neudela kontrolu mista hned, ale az po dlouhe
> dobe sroceni - stacilo by rici pro upgrade celeho systemu budete
> potrebovat alespon tolik (pokud jste instaloval vsechno minule).

Protože to neví a kdyby to počítal tak by zase potřeboval někde místo a
jak má vědět kolik který balíček zabere a zda jeho konfigurák který máte
na HD má 1K nebo 1G jak má vědět kolik dat máte v databázi a zda je ji
třeba transformovat upravit atd......

> Kam co vlastne behem instalace pise a proc chce misto na rootu
> (podrobnejsi popis adresare by neskodil).

Většinou to můžete sledovat na některých konzolách.

> Proste obecne mam pocit Zokenneni Linuxu se vsemi negativnimi pruvodnimi
> jevy.

Někdy to tak vypadá což mě taky štve, ovšem co vám brání napsát lepší
instalační program a poskytnout ho třeba RH (aby to místo počítal) jenže
potom to zase poběží pouze na rychlejších PC a bude to chtít více MB ram
atd......

> mam pocit, ze uz tu zadna Flame war dlouho nebyla, pojdte me presvedcit,
> ze je to lepsi nez to vidim ;-)

|    ICQ    179223500                    |