divne problemy s novymi diskami

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Prosinec 12 13:08:02 CET 2003

> (uplne novymi).
>
> Vas prispevek ma nekolik zasadnich chyb. Zjevne se jedna o HW
> zavadu na
> MB, chipsetu, disku, kabelu nebo ovladaci jadra.
>
> Takze pri Oopsech je potreba minimalne zjistit, kde to
> kleklo. Pokud je

vo vsetkych pripadoch mi spadlo tak, ze sa vypisali ak sa nemylim registre procesora
(eax, ....). ked som mal bootkuty slack live a robil som dd, spadol takto
len dd, system ostal normalne zivy, mal som prikazovy riadok, vedel som sa lognut
na dalsiu konzolu, ale cokolvek (fdisk, ls, ...) po spusteni uz len vyhodilo podobnu
chybu. disky bohuzial uz isli prec takze to neviem nasimulovat, hlasky som neopisoval.

> to nahodne misto v jadre, vyzkousejte pameti (memtest86.com). Vymente

co si pamatam tak to hovorilo o ??? null pointer assigment ??? na adrese 0x0000000c
alebo 0x00000020 (raz rak, raz tak).

> ksandu, zkuste disk i v jinem pocitaci. Pokud to pada na drzku na
> stejnem miste, poohlednete se po zaplatach prislusneho kodu.

pisal som to do povodneho mailu - v tom istom stroji bezne bezim linux (rovnaka
distribucia, rovnaka verzia jadra) s inym diskom. tento disk v inom pocitaci (uplne
inom) robil podobne blbosti. ksanda bola vymenena, nepomohlo. laboval som tu s tym
vyse 10 hodin, vysiel z toho problem s diskom. celkovo to bolo odskusane v dvoch roznych
strojoch, s dvoma verziami distribucie (4 kombinacie).

> U kazde zavady je potreba najit pricinu, tj. pouzit co nejvice
> identickych komponent (jadro, HW, distribuce [aka kompilator jadra]),
> jinak jsou takove hlaseni jen snuskou "jedna pani povidala".

povedzme ze to mozme zhrnut na - vsetko je rovnake, len disk sa meni. prvy problem
bol skutocne vyrieseny tak, ze som vybral zo suplika iny disk, dal som ho tej istej
masiny, na tu istu ksandu, a zinstaloval som stroj z tych istych medii. s jednym diskom
pravidelne padal, s inymi nie.

> Pokud jadro detekuje jinou gemoetrii, ale spravnou velikost,
> o nic nejde
> (stejne je C/H/S je pro srandu kralikum a fyzicke strukture disku to
> neodpovida). Pokud je velikost ulet, patrejte po pricine
> (zkuste smazat
> zacatek disku pomoci dd).

bohuzial disk je uz prec, uz to nezistim, ale priblizne:
podla biosu su pripustne varianty C/H/S
4347/63/240 alebo
77340/13/240 (nesedi to, sorry)
a mne to linux nadetekoval ako
77340/63/240
co je uplne ale uplne zle (cylindre z jednej moznosti, hlavy a sektory z druhej) a
kalkulackou vychadzala kapacita asi 20x vacsia nez mal disk.
prepisanie bootsektoru nulami nepomohlo, az dd-ckovanie bootsektoru z ineho disku (bol
to aj iny typ a ina geometria).

> Zamerte se na podporu UDMA u vaseho chipsetu, pripadne zkuste DMA
> vypnout a chybu zreprodukovat. Muzete podezdrivat i ACPI (resp. vadnou
> inicializaci IDE).

bohuzial, disky uz su prec, takze uz nezistim nic. ale ak sa mi to stane opat, asi
si dam namahu a poopisujem do konfery presne kroky. inicializacia ide chyby vypisovala
a vypisuje ich stale, ako som pisal, podla alana coxa sa tieto chyby vyskytuju ked
atapi nepodporuje nejaky prikaz, a netreba si to vsimat. hm.