HTB shaping v oboch smeroch

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Prosinec 12 15:29:53 CET 2003

> chcem, lebo su
> pouzite inak
> >

> Myslim, ze jsem vas pochopil. Podobny problem jsem vyresil uplne ciste
> takto: Na routeru (+fw) nema bezet nic jineho. Tedy mam jeden router
> pripojeny pres ppp0 do netu a ten omezuje podle HTB internet. Pak mam
> fileserver a AP jako samostatny stroj, ktery si omezuji jiny provoz.

ten stroj je len router. aplikacne servre budu v dmz na samostanom interfejsi.
tych interfaceov je tam dost, momentalne ppp0 (inet via DSL), eth0 (inet via
wifi), LANky eth1, eth2, eth3, potom tun0 (kryptovany tunel via inet eth0), a
snad som uz na nic nezabudol.

chcem shapeovat _LEN_ prevadzku ktora ide do internetu cez ppp0, nic ine. ostatne
interfaces medzi sebou maju chodit full speed. a tu mam problem, bez IMQ alebo
ineho ingress shapingu neviem vyriesit na jednom interfejsi shaping v oboch smeroch.
a vlastne to tam neviem vyriesit vobec, lebo ked sa na ppp0 robi shaping, pakety su
uz prelozene na jednu verejnu adresu a neviem odlisit uzivatelov, mozem oshapovat
len vsetkych naraz, co mi nie je nic platne.

bolo by riesenie dat tam este jeden stroj ako DSL router, do neho by isli
uzivatelia este neprelozeni, a az na nom by sa robil preklad, ale dalsiu masinu
by som tam nerad daval, ked by to slo aj bez nej.