Jak je to s podporou fedory aneb co dat na server

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Neděle Prosinec 14 15:01:03 CET 2003

> Pane kolego, to byly 2 zcela nesouvisejici veci a proto byla ta druha
> dana do zavorky. Pokud mate potize s tim, ze to nebylo v extra odstavci
> a extra dalsimi 3 vetami okolo, pak nevim, jak Vam mam pomoci.

Pardon, ale takhle se snad spolu bavit nemusime. Ja umim cist a dokazu
pochopit obsah vet.

> Pokud ma stable Debian zivotnost 3 roky, pak *musim* po 3 letech
> upgradovat. Pokud ma neco jineho zivotnost delsi, pak *mohu* ale
> *nemusim*. To snad neni tak tezka logika, ne?

No ono nikde neni receno, ze to bude prave N roku, ani neni receno, kdy
presne bude vydana dalsi stable verze. Zjednodusene je to asi tak, ze po
vydani nove stable verze je ta stara stable podporovana tak dlouho, dokud
je to to zajem.

Kazdopadne cilem Debianu neni konkurovat RHEL ci jinym EL, pouze relativne
dlouhy cyklus a podpora z nej v jistych pripadech dela moznou alternativu.

> Pokud ma nejaka distribuce 1000 baliku a jina 9000, pak zamrznuti a
> otestovani budou dost odlisne ukoly a pravdepodobne bude u vetsi
> distribuce delsi (i kdyz nasadite 20x vice testeru i vyvojaru, alespon
> nam v SW projektech rikali, ze to neni linearni funkce a jam mam stejne
> zkusenosti). Tudiz v dobe vydani stable Debianu uz budete mit ztratu k
> aktualnost vetsi (to je vysvetleni me prvni vety, resp. obsazeneho
> nazoru).

S tim souhlasim. Je to dan za tech 9000 baliku. Ale moc velke to zpozdeni
oproti mensim distribucim zase neni, kdyz porovnam verze v Woodym s
jinymi distribucemi, ktere vysly ve stejne dobe, tak mi to vychazi
maximalne na 1/2 roku, coz v horizontu ten 3 ci 5 let neni zas tak moc.

> Prosim nenutte me se vyjadrovat k distribuci, o ktere si *Vy* myslite,
> ze ji nemam rad. Mne je ukradene, komu se co libi a nelibi. Ukradena mi
> neni jen ujeta argumentace nekterych lidi (bud spatna nebo pro jistotu
> zadna), a proto reaguji.

Co bylo prosim na me argumentaci ujete?

> Jestli si myslite, ze neznam jine distribuce a nepotykal (resp.
> nepotykam) se s jejich nedostatky (vcetne Fedory, RH, WHiteBoxu,
> Debianu, Mandrake atd), pak se mylite. Jsem si dost dobre vedom jejich
> nedostatku (zejmena RH, protoze se ji venuji soustavne nejdele a
> nejvice).

Ja take neznam pouze Debian, ale snad nema cenu tady na sebe vytahovat, co
kdo umi (navic nepochybuju, ze byste vyhral).

> Moje reakce v tomto threadu proto take smerovala k poukazani na
> nespravnost tvrzeni o domnele superbezchybnosti distribuce Debian a
> moznosti ji bez uzardeni prenest na testing nebo unstable vetev.

O tom, aby lidi na servery nedavali unstable ci testing jsem psal taky
jeste pred vami. Ze by stable byl superbezchybny si nemyslim, ale ve
vasich prispevcich v tomto smeru upozorneni na zadne konkretni nedostatky
nevidim.

> se domnivam, ze Vase snaha o umele udrzovani tohoto threadu je v
> konferenci zcestna a jestli se Vam to nezda, napiste mi privatne.

Nemyslim si, ze bych se neco snazil umele udrzovat. Thread jsem nezalozil
a vsechny me prispevky byly jen reakce na jine prispevky. Nicmene pokud
ocekavate soukromy dopis, tak mi taky napiste soukrome.

> A nebudete muset tahat thread tam, kde nebyl a kde ho ani ja mit nechci
> a kde ani byt nema (plus pak treba jeste tvrdit, ze zapricinuji OT
> thready a valky o nicem).

Ze nekde neco nechcete mit je mi uplne jedno. Ze zapricinovani OT valek
vas nyni v zadem pripade neobvinuji.

-- Honza Houstek