Geforce4 a tvout - par nejasnosti

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Prosinec 16 10:04:50 CET 2003

On Tue, 2003-12-16 at 09:37, Vaclav Peroutka wrote:
> - po par dnech "hrani si" stale nedokazu spustit Xka tak, aby mi bezel
> na televizi Mplayer a na monitoru bych mohl neco delat.

zkousel jsem tohle rozjet dlouho a pouzivat na to ruzne potvory typy
nvtvout, ale nakonec jsem vymekl a pouzivam twinview. TV pak zobrazuje
vyrez z bezne pracovni plochy.

Dluzno dodat, ze malokdy chci, aby v obyvaku bezel film a ja jsem misto
jeho sledovani sedel u monitoru a delal neco jineho, takze se to da
prekousnout.

> - karta je zrejme spatne odrusena, na obrazovce mam jeden sedobily pruh,

tento problem nemam.

> - kdyz se z Xek vracim do shellu, vystup se mi prepne jen na televizor -
> ale je uplne rozhozeny, asi se nastavi divny snimkovy kmitocet

shell mam OK, ale ted, po upgrade z GF4MX na GF4MX s DVI mam v shellu
nejake silene barvy - snad fialove pozadi a zluta pismena, nebo tak
neco. Ale jelikoz to vidim jen pri shupdownu, nevadi mi to.

Jinak abych jeste naznacil: existuji nejmene dva ruzne projekty na
vystup na TV bez pouziti twinview - nvtvout a jeste jeden (taky na
sf.net), ale obavam se, ze bez twinview to nikdy nebude delat to, co
chceme.

Dalsi moznost je spustit druhe X-Windows, ktere by jely jen na druhe
hlave, i na to jsem videl nejake navody, ale nebylo to tusim dost
stabilni (zkousel jsem to davno).

S TwinView by pak slo udelat nasledujici trik: misto Clone (kdy TV
klonuje VGA) by slo RightOf (kdy je TV napravo od VGA) a potom rict xinu
(nebo teda tomu mplayeru, kdyz jinak nedate), at si da svuj vystup na
pozici 1280,0 (pri VGA rozliseni 1280xneco). Toto by melo fungovat
skvele - jediny problem, co vidim, je ten, ze by skoro urcite X-Windows
rozsirily pracovni plochu na (1280+800)x(1024+600), coz prave nechceme.

Toz tak. Dalsi overene napady vitany.

Petr