oznameni: vysel ABC Linux

Robert Kratky kratky na abclinuxu.cz
Pondělí Prosinec 29 00:54:35 CET 2003

Dne pondělí, 29. prosince. 2003 00:18 jste napsal(a):

> Jasne jsem postradal odkazy (na zdrojaky) a informaci o tom, zda je to
> volne, neni volne a podobne.

Odkazy na zdrojaky nejsou potreba, protoze jakmile bude mit nekdo CD v ruce,
bude mit i zdrojaky. Jak jiz na jinem miste zminil Leos Literak, konfiguracni
soubory, ktere predstavuji jadro vsech provedenych uprav, jsou v citelne
podobe soucasti samotneho CD.

Krome upravene verze Knoppxu obsahuje CD jeste offline obsah portalu a
vyhledavaci program pro snadnou navigaci timto obsahem. Oboji je zcela
nezavisle na distribuci ABC Linux (ostatne CD s obsahem portalu vyslo i
samostatne).

To, ze odkazovany clanek neobsahoval tyto informace, je chyba. Nicmene
vzhledem k tomu, ze vlastni CD je obsahuje, tak nejde o nic zavazneho.
Samozrejme je vsak do textu doplnime.

> Takze se hodte i se sefredaktorem do klidu a prestante se se snazit
> navodit pocit, ze jsem kohosi nutil delat neco, co vychazi z vadne
> interpretace GPL.

Interpretace GPL neni v tomto pripade nikterak vadna. Naopak vy se - z me
neznameho duvodu - snazite vykreslit lidi, kteri za timto projektem stoji,
jako paraziticke a bezpaterni mrchy. Citace z gnu.org mela pouze pripomenout,
ze ackoliv tvrdite opak, tak na prodeji GPL produktu neni nic nemoralniho.

Vase utoky lze stezi vykladat jinak nez jako zbytecne stvacstvi:

 "Pokud se nekdo vydava za toho, kdo podporuje OpenSource nebo Linux, obvykle
chce komunite vratit alespon neco (kdyz us si bere plnymi hrstmi). Je to
takova slusnost (a vlastne prava napln OpenSource - totiz sdileni jiz udelane
prace)."

nebo:

 "Nicmene (jak je videt), je lepsi se postarat o vlastni kapsu a nedat
vubec nic (a nebo tak, aby z toho nemel nikdo nic)."

Kdyby vam slo, jak rikate, pouze o informace o licencnich podminkach, nesnizil
byste se pravdepodobne k podobne lacinemu pomlouvani.

> A jestli si myslite, ze ptat se je trestne, pak to je maximalne smutne.

"Trestne"? Trosku prekrucujete tema diskuze. Vase prvotni otazky Vam nikdo
nevycital. Ohradili jsme se az proti nespravedlivemu ocernovani.

S pozdravem,
Robert Kratky