oznameni: vysel ABC Linux

Pondělí Prosinec 29 01:42:14 CET 2003

On Mon, Dec 29, 2003 at 12:54:35AM +0100, Robert Kratky wrote:

> Odkazy na zdrojaky nejsou potreba, protoze jakmile bude mit nekdo CD v ruce,
> bude mit i zdrojaky. Jak jiz na jinem miste zminil Leos Literak, konfiguracni
> soubory, ktere predstavuji jadro vsech provedenych uprav, jsou v citelne
> podobe soucasti samotneho CD.

Tomu ponekud nerozumim. Zda se, ze i pres deklarovanou obecnou
dostupnost se zde najednou schovavate za pripad, kdy si to clovek koupi
(chapu to tak, ze kniha ma krome binarniho CD jeste CD se zdrojaky) a
resite tak jen tu vhodnejsi polovinu otazky.

Krome toho (v pripade, ze je tam jen 1 CD s binarnim tvarem) podle GPL
mate poskytnout zdroje stejne, jako binarni tvar (tj. odkaz - najdete si
to v Knopixu a Debianu je nedostacujici) a reci o zbytecnosti poskladani
zdrojaku jsou tak ponekud na vode (pokud tedy nechcete zahltit tazatele
kompletnim balenim zdrojaku Debianu nebo puvodniho Knoppixu, coz take
zrovna ciste neni, kdyz jste si to upravovali).

> Krome upravene verze Knoppxu obsahuje CD jeste offline obsah portalu a
> vyhledavaci program pro snadnou navigaci timto obsahem. Oboji je zcela
> nezavisle na distribuci ABC Linux (ostatne CD s obsahem portalu vyslo i
> samostatne).
>
> To, ze odkazovany clanek neobsahoval tyto informace, je chyba. Nicmene
> vzhledem k tomu, ze vlastni CD je obsahuje, tak nejde o nic zavazneho.
> Samozrejme je vsak do textu doplnime.

Krome toho tam nebylo nic o licenci a redistribuci, jak zde take
zaznelo. Take bych byl velmi rad, kdybyste naplnili sve zde prezentovane
proklamace (kdyz si uz o to rikate).

> Interpretace GPL neni v tomto pripade nikterak vadna. Naopak vy se - z me
> neznameho duvodu - snazite vykreslit lidi, kteri za timto projektem stoji,
> jako paraziticke a bezpaterni mrchy. Citace z gnu.org mela pouze pripomenout,
> ze ackoliv tvrdite opak, tak na prodeji GPL produktu neni nic nemoralniho.

*Netvrdil* jsem *NIC* o tom, ze byste to nemohl prodavat. Jasne?

> Vase utoky lze stezi vykladat jinak nez jako zbytecne stvacstvi:
>
>  "Pokud se nekdo vydava za toho, kdo podporuje OpenSource nebo Linux, obvykle
> chce komunite vratit alespon neco (kdyz us si bere plnymi hrstmi). Je to
> takova slusnost (a vlastne prava napln OpenSource - totiz sdileni jiz udelane
> prace)."
>
> nebo:
>
>  "Nicmene (jak je videt), je lepsi se postarat o vlastni kapsu a nedat
> vubec nic (a nebo tak, aby z toho nemel nikdo nic)."

Zaprve to byly reakce na rozvinuty thread. Zadruhe - jasne jste ve svem
PR clanku neuvedli odkazy na sve upravy. Jasne jsem napsal, ze vas nikdo
nedonuti to zverejnit, ale ze je to dobry zvyk (krome toho, ze ve FAQ ke
GPL se k volnemu publikovani zdrojovych kodu na FTP primo nabada - ja
jsem si to z prstu nevycucal, jak se snazite naznacit) a jeste jsem
uvedl i duvod vhodnosti takoveho postupu pro Vasi stranu.

Takze Vas pokus to oznacit za stvani pajda aspon na jednu nohu - to bych
musel byt padly na hlavu, kdybych nekoho rozestvaval takhle divne,
nemyslite? Zrejme jen *chcete* videt, ze Vas chci ocernit.

Za treti - rozlisujte vedenou diskuzi v threadu od toho, co jsem chtel
od Vas, prosim. Usetrite si tak kecy se stvanim, ocernovanim a dalsich
sebelitostivych vylevu.

> Kdyby vam slo, jak rikate, pouze o informace o licencnich podminkach,
> nesnizil byste se pravdepodobne k podobne lacinemu pomlouvani.

Zdrojaky jste nedali a mozna je zverejnite pote, co se to tady propralo
(sice jste zde neco o vseobecne dostupnosti a licenci prezentovali, ale
clanek je porad stejny). SUSE to dela podobne. Tak jakepak pomlouvani? Z
vnejsiho pohledu jasne cekate, az bude zbytecne neco zverejnovat (tj.
stejne jako SUSE) nebo az to nenarusi Vase obchodni zamery.

> "Trestne"? Trosku prekrucujete tema diskuze. Vase prvotni otazky Vam nikdo
> nevycital. Ohradili jsme se az proti nespravedlivemu ocernovani.

Pokud pokladate za ocernovani pozadavek na upresneni licence a minimalni
vyhoveni bezne praxi, pak jste chudak. Stejne tak to vase takzvane
prekrucovani. Vsiml jsem si ho zejmena u Vasich ctenych reakci
(napriklad ta fikce o tom, ze vam branim v prodeji, ktery GPL umoznuje).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz