Very ON Topic :GPL

Neděle Únor 2 02:12:20 CET 2003

On Sun, Feb 02, 2003 at 12:48:41AM +0100, Milan Kerslager wrote:
> Ne. Nepsal jsem o uzavrenem sireni. Psal jsem o verejnem.
GPL nijake "uzavrene sirenie" a "verejne sirenie" nepozna. Prestan prosim ta
sirit bludy.

Plne s tebou suhlasim, ze ked niekto da na anonymny ftp binarky GPL programov,
ktore modifikoval, a ziadostiam o zverejnenie zdrojaku sa vykruca, tak si ma
dat riadny bacha, lebo hocikto, kto si tie binarky downloadne a nedostane sa k
zdrojakom, ho moze pravne napadnut. (ehm suse ehm united linux ehmehm).

O tom vsak povodna otazka nebola. Pytajuca sa vyjadrila zaujem modifikovat
zdrojaky nejakeho programu pre blizsie neurcene ucely. Pytala sa, ci jej z
toho vyplyvaju povinnosti. Odpoved je jednoznacne NIE, modifikacia je
explicitne povolena a pouzivanie je dovolene na lubovolne ucely.

Co je regulovane, je distribucia. KED sa rozhodne modifikovany program
distribuovat, musi prijemcom poskytnut vsetky prava v sulade s GPL. Koho
konkretne bude povazovat za prijemcu si moze samozrejme slobodne vybrat.

O nijakom zverejneni GPL nehovori. Zverejnenie je len implicitne jednou z
moznosti distribucie.

Povodnej pisatelke: situacia, v ktorej si, sa casto riesi tak, ze
- modifikacie jednoducho posles maintainerovi projektu, a ten cast z toho moze
  integrovat.
- Nezavisle od toho mozes vytvorit vlastny "fork", ktory budes sama spravovat.
  Aby sa to vsak vyplatilo, mal by sa vyraznejsie lisit, popripade byt spojeny
  s financnou kompenzaciou.
- Alebo, ked maintainer projekt aktivne nemaintainuje, mozes projekt po dohode
  s nim "prebrat".

Z uvedenych som si vyskusal vsetky 3, takze sa trocha vyznam. Ako sa
rozhodnes, zavisi od konkretnej situacie. Toto su len najcastejsie priklady,
ktore prichadzaju do uvahy, pokial nemas specificke plany ohladom distribucie.
Mozes spravit aj nieco uplne ine. Mozno, ze sa ti podari najst nejake
inovativne obchodne riesenie :-).

>                         Milan Kerslager
Bye,

         The computer revolution is over. The computers won.