Audio CD s ochranou proti kopirovani

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Úterý Únor 11 21:27:46 CET 2003

On Tue, 11 Feb 2003 19:58:26 +0100, Bronislav Klapuch wrote:

: Předpokládám, že zde diskutujete pouze hypoteticky. Ochrana proti kopírování
: je podle mého názoru vytvořena proto, aby obsah nebylo možno kopírovat.
: Myslím, že se jedná o jinou formu krádeže a tohle by určitě nemělo patřit
: na konferenci o Linuxu.

Nerad by som rozputaval flame, ale pokial viem, autorsky ani iny
zakon mi nezakazuje vytvorit si kopiu diela pre vlastne pouzitie.
Pokial mate iny dojem, prosim odkaz na prislusny zakon.

"Time shift", cize pouzitie diela v inom case (napr. nahravka
programu beziaceho v nevhodny cas na video) a "space shift",
cize pouzitie na inom mieste alebo inym sposobom (kopia CD
na chalupe, MP3 z legalne vlastnenej nahravky) kradezou
nie su a ani nicim inym protizakonnym. A zakon postihujuci
samotny akt prekonania ochrany na sposob DMCA u nas chvalabohu
nemame.

Suma sumarum, vyrobca ma pravo CD-cka si chranit a ja mam
zase pravo si taketo CD skopirovat, pokial viem ako.

: Jen si myslím, že tato diskuze sem nepatří.

Diskusia o tom, ako v prostredi Linuxu skopirovat legalne
vlastnene CD pre pouzitie neodporujuce zakonu, sem podla
mna patri celkom urcite.

Podotykam, ze CD-cka si kupujem. Nebudem ale napr. vozit
v aute CD za 10 tisic, aby si nimi prilepsil pripadny
zlodej, ako sa to stalo kolegovi.

Zdravi
--
                                    Stano