realna nasazeni linuxu

Miroslav Suchý mirek na adult.cz
Čtvrtek Únor 20 09:40:12 CET 2003

Leos Literak wrote:

> [...]

Tak ja si dovolim okomentovat toto i kdyz to vlastne neni k linuxu.

Rozhodl jsem se ze budu pouzivat jen legalni software a na konci ligalizanicho
procesu cekali i jedny windows (musim je mit kvuli IE a kontrole vzhledu www v
nem). Tak jsem nechtel moc skrblit a koupil jsem si krabicovou verzi a nikoliv
OEM jak je zvykem, ze se podivam na zoubek MS hotline a jak budu mit JAKYKOLIV
problem, tak si s nima budu povidat a chtit napravu problemu...

Za ten necely mesic vyberu par perel, ktere z nich vypadli:

Problem 1:
Tiskarna na debianu vysdilena pres sambu. Chci z windows na ni tisknout. Nejde
to. Win se me nezeptaji na heslo pro sambu a to pod kterym se hlasim do XP tam
evidetne neposilaji.
Infolinka:
Pote co zjisit ze tiskarna je pripojena k linuxu: "Ahaa, tak to neni nas
problem, ale problem Linuxu. Kontaktujte jejich technickou podporu, pokud
nejakou maji" Ten usklebek na druhe strane BYL SLYSET. "Problem neni v XP, ale v
Linuxu, protoze si neumi to heslo z WinXP VYTAHNOUT. Nashledanou" Huh :O
Reseni (vymysleno osobne):
Nejdriv otevrit libovolnou sdilenou slozku pres sambu. Pak se vas zepta na heslo
a login a AZ pote pripojit tiskarnu (staci pravy klik na ikonu a pripojit). Toto
opakovat pri kazdem restartu.

Problem 2:
Kliknul jsem (zvedav co bude delat) na pruvodce pripojenim domaci site. Na konci
mi reknul ze mam vsunout disketu a sni obehnout vsechny lokalni pocitace a
program na diskete ulozeny vsude spustit. Eeee to se mi nelibi, akci rusim. Ale
od teto doby se nedostanu na lokalni pocitace a vsechno co se tyce site (krome
IE) nejede. Vcete napr. ICQ, ale pritom MS telnet se na icq na uvedeny port
pripoji, ale ICQ ne.
Infolinka:
"ICQ, hmmm to ja neznam, to my nepouzivame. To neni nas problem." Nicmene se
mnou projde nastaveni site. Vse vypada v poradku. Nevi si rady a konci s "nam to
tady s timto nastavenim jede v poradku." Takze problem vlastne nemam [Huh]
Reseni (zase sam):
Nekde v nastaveni site je scrollist a v nem polozka Filtrovani paketu (ktera tam
byla i pred tim a stale tam je) akorat v nastaveni bylo zaskrtnuto "Zapnuto".
Odskrtnu a jede to v poradku.

A takovych je vice uz vas nebudu unavovat. Co tedy zaverem: "Pokud jste schopni
rict frazi 'To neni nas problem to je problem XXX'" a zjistit zda do daneho
problemu neni zamotana nejaka aplikace XXX, tak muzete delat okamzite na hotline
podpore MS. Takovou aplikaci vzdy najdete nebo alespon nejaky ovladac, ktery MS
nepodepsal a ten za to bude moci a je to.
Pripominam ze Hotline neni zadna 800, ale normalni placene mezimesto, takze ze
byste usetrili za jejich provoz si dovolim pochybovat.

Mirek

  )                      mailto:mirek na adult.cz
(   ICQ: #70802630              tel:+420-603-775737
  )  http://www.adult.cz/        http://sexy.imprese.cz/
(   Software is like sex. It is better when it is free.