Delka podpory jednotlivych distributoru

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Čtvrtek Únor 20 10:30:07 CET 2003

"Zdenek Kabelac" <kabi na i.am> wrote in message news:3E5493F5.B70BF0D5 na i.am...

> Timto upgradem ztravi rekneme pul dne 1x za dva roky
> (neco by ty admin delat mel ne, kdyz uz za to bere prachy :))

Aha, takze tvorca distribucie ma kristalovu gulu a presne vie, ktora
z third-party aplikacii bude postihnuta ktorou zmenou (ktoru on
povazuje za nepodstatnu) a napise mi prislusne release notes.
Mam v zivej pamati, ako som po takomto upgrade nadavajuc lustil,
co sa zmenilo v news systeme, ze mi s tym nechodi aplikacia,
ktora sucastou distribucie nebola. A to bol upgrade minor
verzie, kde by som ocakaval kompatibilne rozhrania.

A admin si urobi v kancelarii kopiu 150 km dialnice s niekolkymi
tunelmi, vsetkeho hardware s tym spojeneho (pripadne si po vikendoch
naprogramuje simulator s ich presnym modelom) a pocas toho
pol dna zopakuje vsetky testy, ktore sa robili pri uvadzani do prevadzky,
vratane dlhodobych.

Ak Linux pre podobne nasadenia nechceme, v poriadku. Ak ano,
treba s takymito otazkami pocitat.

> Kdyz vam klekne nejaka 386 - to ji pujdete nahradit nejakym
> muzealnim kouskem a budute hledat 600KB disky ???

Disaster recovery plan je sucastou kazdeho projektu, kde downtime
stoji realne peniaze. Co v takom pripade urobim musi byt jasne
davno predtym, ako nedostupnost niektorej casti systemu realne
hrozi.

Su aplikacie, kde je v podobnom pripade lepsie kupit 20 GB disk
a urobit mu software clipping na maximalnu velkost tym strojom
podporovanu. V takom pripade totiz zmenim iba jednu sucast
a nestane sa mi, ze s novym motherboardom zistim, ze aplikacia
padne na hubu kvoli deleniu nulou, pretoze vdaka prirychlemu
procesoru akysi citac nestihol docitat ani do 1 (realny priklad
spred par rokov, tusim slo o nejaku kniznicu od Borlandu,
takze postihnutych bolo celkom dost).

Zdravi
--
                                                               Stano