Delka podpory jednotlivych distributoru

Pátek Únor 21 08:58:54 CET 2003

Zdenek Kabelac wrote:
> Kdyz se nekomu stary system libi a je s nim spokojeny - tak at
> ho pouziva dal - ale at 'neotravuje' s tim, ze by chtel 'jen' pridat
> podporu na nejnovejsi grafickou kartu - ze jinak je s tim happy.

	Hmm... ale nevsiml jsem si, ze by cast, ktera stoji na me strane neco
takoveho pozadovala... co by to tak na serveru delalo? (Prosim
argumentujte relevantne!)

> Ja bych to formuloval jinak - nechceme podporovat binarni kompatibilitu
> - mame prece zdrojaky -  ty kompilujeme
> (Se vubec divim ze se Linus nechal ukecat k binarnim modulum
> do jadra, kdyz se tam stejne kazdy mesic ty struktury meni)

	A vadi to snad Linusovi? To je snad problem 'dodavatelu' modulu, ze
mohou kazdou chvili vyhodit cast sve produkce...:-)

> Jo ale system ma nejakou zivotnost - s linuxem mate vyhodu ze
> proste aplikace prelozite s novym zelezem a mate dost vysokou
> sanci (jak se te oblibene tvrdi - hranici s jistotou),
> ze to pobezi.

	Delate to realne nebo si to jen myslite? Proc jsou problemy s
rozchazenim 3D v Linuxu (kazdou chvili nejaky dotaz ne zrovna od
BFU...), proc nejede 'moderni' zvuk, kompatibilita zakladnich 'core'
komponent systemu je taky kapitola sama pro sebe...

> Taky bych si rad nainstaloval WindowsXP na 100MHz Pentium -
> protoze nova verze nejakeho softu je jen pro WinXP - a o Win3.1
> ti lidi v zivote neslyseli - jenze na rozdil o Linuxu si
> tady hezky znovu zaplatite i za vsechen ostatni soft.

	??? Kdyz to chcete a vyhovuje Vam to, proc to neudelate? Jaky 'ostatni'
soft zaplatite s OS (pominme definici, co MS povazuje za soucast OS a co
jsou opravdu aplikace)?

> Proste se vezme kod Fortranu a prelozi se v novem system a
> opravi se chyby, ktere tam jiste byly a novy kompilator
> je nahlasi a otestuje se to.

	Zrejme jste nepodchytil to,ze Fortran vs. C/C++ je IMHO (ac ho neumim,
znam jen par zakladnich konstrukci) daleko vice nezavisly na celem okoli
nez treba C/C++... To je jako byste rekl, ze kdyz to prelozim do
*.o/*.lib a dodam, tak to vsude pojede... - zrejme jste nezachytil zmenu
rozhranni napr. u ABI (C++)... -> musite prelozit vse v systemu (co je
psano v C++) na nove ABI abste mohl pokracovat...

> To ze M$ musi drzet 10 let binarni kompatibilitu je jejich
> rozhodnuti  a taky jsou za to kralovsky placeni.

	??? Ja mam za to, ze tu podporu dostanou ve svem dusledku vsichni... -
skutecne si myslite, ze cena WinNT v roce 1997 proti 6 lete podpore byla
kralovska? (srovnam-li to napr. s RH AS * 6 (teoretickych) let -
samozrejme porovnavam server nikdo wrks!)